Gå til innhold

Hvordan sette bil på bukker?

Simpel
 Share

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg støttet opp bilen med stabler av bjelkebiter og annen plank. Jekket opp, satt tømmeret under kanalene og senket nedpå. Gått fryktelig fint.

Men - har og brukt uhorvelig mye tid på å finne passelige plankebiter. Gikk derfor til innkjøp av 2 stk bukker, av typen som selges overalt med tre føtter og en stang som kan justeres i høyden.

Hvordan pleier dere å sette denne under bilen? Går det an å støtte på kanalene, td rett ved jekkfestet hvis en lager en kloss til å ha imellom? Eller er det andre plasser en bør sette bukken?

E34/E61 hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å støtte på jekkfestet i og med dette er et forsterket punkt på kanalen. Du kan jo støtte andre plasser på kanalen, men legg da en større plankebit e.l oppå bukken slik vekten blir fordelt på et større område. Så slipper du å evt skade kanalen din.

Om du støtter på jekkfestet slipper selfølgelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enten det eller på store fester til driverk, forstilling å slikt.

Jeg bruker som oftest bare boltfestene til foringene på traversen bak, og "ramma" eller hva en skal kalle det forran, litt lengre inn under bilen, siden jeg er plaga av rust i kanaler. Dette er en e34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...