mefrisvo Skrevet Februar 5, 2012 Skrevet Februar 5, 2012 Hei! Kjøpte meg en 1996 modell 323i for en uke siden som er rep.objekt da motoren fjusket. Han som hadde bilen hadde satt den fra seg om kvelden, og morgenen etter var bilen blitt slik. Jeg ble fortalt at feilen mest trolig lå i LMM, fordi bilen gikk fint med den frakoblet men var derimot tungstartet. Jeg kjøpte da en brukt LMM fra vrakhandler og skiftet men dette hjalp ikke. Når LMM er tilkoblet får jeg knapt startet motoren når den er kald. Når jeg endelig har fått start så vil ikke bilen gå høyere på turtall en ca 3500. Over dette er det kun putring. Når jeg kobler fra LMM så er den ekstremt tungstartet, men når bilen først går så går den bort i mot normalt. Den kan fuske på høye gir når jeg har lavt turtall. Tror jeg kan se bort ifra feil på coilene siden bilen går skikkelig på høyt turtall med LMM frakoblet. Spør du meg virker dette som en LMM-feil, men i og med jeg har skiftet den og det ikke ble bedre så hvet jeg ikke hva feilen kan vere. Er det noen som har en viss peilig på hva årsaken er? Er det evt mulig å se det på en diagnosetest? Jeg har ikke sjekket filtrer og plugger og den slags. Er meget takknemmelig for svar!
mefrisvo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Har funnet fukt i motorstyringsenheten, så det er nok der feilen ligger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå