oleo Skrevet Februar 5, 2012 Skrevet Februar 5, 2012 Når utetemp krøp under 10 kalde i helgen så opplevde jeg en knirking fremme på x5'en... Virket som det var støtdemperne. Det rare er at jeg parkerte på utsiden av byens kjøpesenter og da la jeg merke til at det var flere biler som hadde den samme knirkingen... Og det var BMW'er i 95% av tilfellene... Samt et par volkswagen. Fryktelig irriterende og jeg lurer på om noen har en kjapp og enkel løsning på lyden.... Foruten å bytte dempere. Lyden forsvant når kulden gav seg.
Roger Rabbit Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Har samme lyden på merca mi også i kulda, irriterende, jeg syntes det kan høres ut som fjører som knirker, men ikke "forsket" noe på det.
oleo Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Har samme lyden på merca mi også i kulda, irriterende, jeg syntes det kan høres ut som fjører som knirker, men ikke "forsket" noe på det. Og igjen en Tysker... merkelig det der!? Skulle nesten tro det var en fellesnevner ute å gå. Ja, lyden ser ut for å komme fra enten fjør eller demper... Jeg tok tak i døra og "løftet" bilen og da kom lyden med en gang. Jeg rakk ikke forske mer på det før temperaturen steg til under 10 kalde og lyden forsvant.
F10 Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Gummiforinger! Finner du den rette foringen hjelper det med CRC eller tilsvarende. Gjelder både for- og bakstilling. Har opplevd dette på alle mine BMW'er (e23, e32 og 2 stk. e39), men ikke på F10 enda. Kommer nok om et par, tre år skal du se.
Roger Rabbit Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Har samme lyden på merca mi også i kulda, irriterende, jeg syntes det kan høres ut som fjører som knirker, men ikke "forsket" noe på det. Og igjen en Tysker... merkelig det der!? Skulle nesten tro det var en fellesnevner ute å gå. Ja, lyden ser ut for å komme fra enten fjør eller demper... Jeg tok tak i døra og "løftet" bilen og da kom lyden med en gang. Jeg rakk ikke forske mer på det før temperaturen steg til under 10 kalde og lyden forsvant. Hvis det er noen trøst er dette en ganske vanlig lyd på Nissan primera, der er det foringer i øvre bære bru som knirker, blir kalt for knirke foringer på et Nissan forum, selv om delen er helt ny Så tyskerne er ikke helt alene med dette bortsett på primera gjelder dette året rundt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå