Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen gi meg info om dette, er jo en hel del sjekkpunkter. Får utført service på et ikke BMW autorisert verksted, som ikke vet hvordan dette utføres på E91 med IDrive systemet. Mulig jeg burde søkt mere men :P

Skrevet
Servicen må stilles tilbake på samme måte uavhengig om man har Idrive eller ikke.

Dette gjøres da på vanlig måte i KOMBI instrumentet!![/quote

KOMBI instrumentet, javel uten at jeg vet hva det er.. Snakker du om et

universal service instrument? Jeg er bare en vanlig eier av en BMW, er dette et instrument jeg tydeligvis burde visst hva er?

Skrevet

Vil tro de fleste seriøse bilverksteder har diagnoseutstyr i dag, så det skal nok kunne la seg gjøre og starte telling på nytt/sette nye datoer på de tingene som blir utført service på, med et slikt apparat :)

Skrevet
KOMBI instrumentet/ displayet er hele speedometeret!

Da skjønner jeg litt mer, begrepet KOMBI sa meg ikke så mye. Forøvrig har jeg fått bekreftet

at verkstedet som faktisk skal ta servicen har generelt diagnose utstyr, og visste hvordan man gjør dette. Takker for svar.

Skrevet

Oljeskifttelleren kan forresten nullstillast uten apparat:

Skru på tenninga

Hold inne knappen ved tankmålaren ei stund

Trykk 1 gang og trykk og hold knappen på enden av blinklysbryteren.

Den skal då nullstille seg.

Skrevet

Dette et likt for alle servicene!

- Olje +filter (mikrofilter)

- bremsevæske

- fordonskontroll

- bremser foran

- bremser bak

1. Skru på tenningen, husk og lukke døra! Ellers varsler den og da får man ikke nulltsilt.

2. Hold inne knappen til venstre i KOMBI instrumentet til servicene kommer opp i displayet.

3. Så kan man velge mellom de forskjellige servicene ved hjelp av flipp funksjonen på blinklysarmen.

4. Trykk så en gang på knappen ytterst på blinklysarmen, da får du "reset ?" på den aktuelle servicen.

5. Hold så den samme knappen inne til den blir tilbakestilt.

Dette er som sagt likt på alle de forskjellige servicene!

• 1 month later...
Skrevet

Litt OT men kva blir gjordt på ein fordonskontroll? Eg har ein e91 som eg har fått opp service lys på, i sevice menyen lyser det på ein bil på bukk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...