520touring Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Var ute og kjørte i går da bilen i rundt 100 km gjør et lite "rykk" etterfulgt av betydelig sterkere lyd fra motorrommet. jeg kjørte sporenstreks inn til siden, åpnet døren og ga lit gass. Motoren låt akkurat som når vifta kobler inn for å avkjøle motoren i korte perioder på varme dager. Jeg tok sjansen på å kjøre videre til min destinasjon uten problemer bortsett fra samme lyd i motorrommet. Bilen drar normalt, har normal temperatur osv. Hva kan ha forårsaket denne situasjonen?
DannyRS Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Hum, kan nesten høres ut som vifta på AC kompressoren om sommeren dette..? Men den skal da ikke være i gang om vintern Lyden fulgte turtallet?
520touring Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Skrevet Februar 7, 2012 Ja, lyden følger turtallet. Den fremre vifta som "hjelper" AC på sommeren var ikke i gang. Når jeg åpnet panseret og sto oppreist og ga gass blåste det storm fra motorrommet...
520touring Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Satte bilen på verksted og det var en defekt "vifte-clutch" som gjorde at hovedvifta hang på hele tiden. Mekanikeren fant ut av det ved å sjekke om vifta gikk rundt når motoren var slått av. Da satt den børr fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå