Gå til innhold

E36 Touring

Rabies
 Share

Anbefalte innlegg

Da var man hjemme igjen etter tur til stord for å hente ny bil. Endte på en 318i touring.

I første omgang skal denne få være ganske original, bortsett fra felger, senk og litt smådetaljer, så får jeg heller se om det går en faen i meg etterhvert.

Slenger ut noen bilder av en møkkete og jævlig touring, bare sånn for å ha et utgangspunkt.

Og ja, listene på fangerene skal byttes ut med originale svarte.

Edit: Byttet ut bildene med noen litt mindre tåkete og med oransje blink

8v6136gvuasuep5939mx.jpg

dcvi8xpxb5u9glzpzpc1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slow blir den i hvertfall :P Tror ikke den skal senkes så inni natta mye, for kjærringa kommer til å bruke den mye, men ser for meg noe 40/15ish.

Heiv på oransje frontblinkere i stad, siden det var oransje på sidene og bak. Og venter på plussgrader og godvær så jeg kan få tatt en skikkelig vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang blir det BBS RC 042 felgene jeg har liggende. Har litt lyst til å prøve å lakke senteret i en mørk koksgrå og kanten i arktissilber, men gidder ikke å føre det opp på planer for det blir nok enda et i en lang rekke ideer som aldri blir gjennomført :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var de som stod på sedanen ja. Men må nok space litt hvis jeg ikke skal senke like mye som jeg gjorde med den.

Tenkte å høre med en kompis av gamlingen ute på forsand om han ville lakke litt for en lommeslant. Ellers så gjør jeg kanskje et forsøk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen gikk på litt lav driftstemperatur, så jeg prøvde å lufte radiatoren for å se om det gjorde susen, noe det ikke gjorde, så da blir det ny termostat.

Har byttet ut sølvlistene på frontfangeren med ulakkerte svarte, og når jeg så hvor mye forskjell det gjorde så begynte jeg å irritere meg over at jeg ikke hadde bakfangerlister også liggende. Lakkerte lister er bæsj. Skal bytte fangergitteret også da jeg har et i svart i på en annen fanger, men det satt jo klipset på 300 punkter så det gidder jeg ikke i dag...

Har også hørt en liten klunkelyd fra venstre side av bakstillingen så tror svingarmsforingen er klar for utskifting. I såfall blir det nok powerflex, så vet jeg at dritten holder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det endelig litt plussgrader og oppholdsvær så det gikk ann å vaske og gnikke litt.

Tok en kjapp vask, clay, lakkrens og voksing.

Desverre viste det seg at en del av det jeg trodde var skitt var noe inngrodde greier som henger i lakken som bare fy. Bilen viste seg også å være reperasjonslakkert på dører etc. i større grad enn jeg trodde, antageligvis i forbindelse med rustfjerning.

Men men, den ser nå i hvertfall mye bedre ut enn den gjorde før vasken og jeg tror muligens jeg skal kunne fikse en del av det med roterende maskin. Til nød får jeg lakke eller bytte dører o.l.

Her kommer i hvertfall noen bilder:

yh91wjps0j1t305dx8ld.jpg

7xdmn70que28gl8j28pq.jpg

uujau02d69dbkbcuog7e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det så mye bedre ut selv. Lakkerte lister ble så jalla. Skal få byttet fangergitteret også når jeg finner ut av klipsene, og lister bak kommer så fort jeg får tak i dem.

Byttet pollenfilteret også nå. Det som stod i var svart som natta og helt tett. Bare termostat igjen så er varmeapparatet i toppform ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...