Bromle Skrevet Februar 8, 2012 Share Skrevet Februar 8, 2012 Hei! Har en e46 2002 mod sedan. I det siste har jeg fått en "Snekker" i bilen. Avåtill når jeg kjører har jeg begynt å få en dunkelyd. Dette er kun når jeg kjører. Det er ikke bestandig jeg har den lyden. Den kommer og går. Men når jeg har mere fart på bilen (over 60kmh) Så forsvinner lyden/ Jeg merker ikke så veldig mye av den da som jeg gjør når jeg har litt mindre fart. Noen som har en anelse hva dette kan være? Foringer eller noe som begynner og bli slitt? Takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet Februar 8, 2012 Share Skrevet Februar 8, 2012 Vet du sånn ca hvor lyden kommer fra? er det bak eller framme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bromle Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2012 Ja du spør godt. Har ingen anelse. Høres ut som den kommer fra passasjersiden av bilen. Men om det er fremme eller bake er vanskelig og si. Men høres ut for meg (sjoførsiden) at lyden kommer fremme på passasjerside. Men dama som sitter på passasjersiden synes lyden kommer fra min side:-S Jeg er usikker der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Kan jo høres ut som opphenget til mellomakslingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Når kommer lyden? Når du svinger? Bremser/akselererer(mer lyd ved rask akselerasjon fra stillestående)? Når du kjører på humpete vei? Forskjell om du har inne clutch og renner? Er lyden der når du rygger også? Fart? -->(du skriver at den forsvinner etter ca. 60kmt) Konstant eller periodisk? -->(kommer å går). Ut fra det du skriver så tror jeg også Som "Oleo" skriver, at det kan være Mellomaksellageret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Røsk godt flere plasser i eksosen og lytt etter dunkelyd. Ved slitte eksos-oppheng kan det slå i eksempelvis traversen bak. Du vil da høre det ved gasspådrag, humpete vei etc, men ikke ved jevn fart på slett vei... Ved slitt mellomaksel-oppheng vil du høre dunk ved igangsetting og gasspådrag/-reduksjon og ujevn vei. En god skildring av lyden, når den oppstår og ca hvor den stammer fra vil gi deg mer presise svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bromle Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2012 Lyden kommer bare rett ut av det blå jeg kan kjøre rolig på en slett veg i 60 sone og plutselig begynner det og donke. Det donker veldig rytmisk synes jeg, det donker jevnt så blir det et lite opphold så begynner det ijen. Det er automatgir på bilen. I det siste har lyden faktisk vært borte/ har ikke hørt noe til den. Skal inn på EU-OK til mai i år, så skal få dem til å se på saken da. Vet at bremsene er litt slitt vist det har noe å si... Bilen er en 2002 mod og rullet 253 000km nå. Så at det er noe som er litt slitt og må siftes er vel en selvfølge når man har kjørt så mye på den. Men den har vært helt super god så synes dette var litt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Februar 12, 2012 Share Skrevet Februar 12, 2012 Du kan jo ta en kjapp titt på eksosopphenget da. Spesielt hvis det festet helt bak ved potta er defekt så vil det kunne gi en ganske markant dunkelyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå