Stramvaier Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Hei.. Hva bruker folket? Bruker dere m-s hjul som er standard eller kjøper dere til vinterhjul på hengerne deres? Jeg kjøpte meg ny bilhenger nå og den har M-S merka hjul, men er usikker på om jeg skal invistere i piggfri vinterhjul til den eller om det ikke er noe vits? M-S er jo godkjent for å bruke på vintern så skal jo egentlig ikke være noe problem. Fint å vist litt hva dere andre der ut med bilhenger mener?
KalMar Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 M-S står for Mud-Snow så ser ikke helt vitsen med å bytte til piggfrie dekk med mindre de dekkene som står på er elendige på glatta. Men husk å sjekke at load indexen (står på dekket med liten skrift) på dekkene som står på hengeren vis du skal bytte til nye dekk.
Stramvaier Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Ja vet det står for Mud_Snow, men forsatt skal egentlig et reint vinterhjul være bedre enn m-s. Load indexen har jeg kontroll på
KalMar Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 stemmer det du sier med at et reint vinterdekk er bedre. men tror ikke jeg hadde orket å kjøpt dekk med mindre du har prøvd dekkene på glatta. man kjører vell ikke rundetider heller når man har bilhenger bakpå.
Espen02E30 Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Disse MS hjulene er ikke spesielt gode. Skal du trekke hengeren mye på dårlig/glatt føre er det klart en fordel å bytte. Vi selger hengere med MS hjul, har skjedd litt opp igjennom
Stramvaier Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Jeg bruker hengeren tur-retur Drammen-Sigdal nesten vær helg hele vinteren for å kjøre på is`n så er jo mye glatteveier, men jeg kjører jo så klart pent. Har jo ikke lyst til å dra av veien. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, koster fort 3000 kr for nye dekk uten felger til den også
e36touring Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 bruker pigghjul til hengern her ihvertfall, visst koster det litt men sitter så vannvittig mye bedre på enn m+s...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå