Gå til innhold

318is Turbo - Filmsnutt fra E30Meet S.18 ;)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, tenkte jeg skulle legge ut prosjektet mitt jeg også da : )

Det jeg kjører er en E36 318is 1995 mod, med DASC kit på og skal nå i vinter overhale motoren, men motoren skal også forsterkes da jeg skal sette på turbo også.

** Har ombestemt meg og blir da ikke megasquirt, men KDFI i stedet ;) **

Har allerede begynt på bilen mtp utseendet, og har da lakkert bilen i samme originalfargen, men har skiftet framskjermer, satt på m3 fanger, m3 speil, m3 sideskjørt, øyelokk og bakrutesenker (bilder kommer lengre ned)

Det som er kjøpt så langt, og det som mangler :)

- KDFI PNP datasprut - har kjøpt
- Precision 880cc Dyser - har kjøpt
- Forsterka rådelagre og Veivlagre - har kjøpt
- Smidde stempler og råder fra CP ( 8,5:1 komp ) - har kjøpt
- ARP Toppbolter og hovedbolter - har kjøpt
- MLS toppakning - har kjøpt
- Custom grenrør fra kimmit - har kjøpt
- T3T4 turbo - har kjøpt
- Bensintrykksregulator - har kjøpt
- Prosport Boostkontroller - har kjøpt
- Prosport bredbåndslambda - har kjøpt
- Prosport turbotrykksmåler - har kjøpt
- Prosport Oljetemp måler - har kjøpt
- Prosport Vanntemp måler - har kjøpt
- Prosport Oljetrykk måler - har kjøpt
- Intrumentholder på stolpe - har kjøpt
- Instrumentpanel ved brytere - har kjøpt
- Intercooler 3" - har kjøpt
- Alu rør og bender 3" - har kjøpt
- Slangeklemmer og div til kjøling - har kjøpt
- V-band for eksos - har kjøpt
- Eksosflens for blending av intern wg - har kjøpt
- Turbo bleie - har kjøpt
- Oil catch tank m/ånding - har kjøpt
- Dumpventil XS dobbel - har kjøpt
- Alt av pakninger og simringer til hele motoren - har kjøpt
- Forsterka ventil fjører - har kjøpt
- Forsterka ventiler - har kjøpt
- Intrumentpanel v konsoll - har kjøpt
- Ny hardykobling m bolter og muttere - har kjøpt
- Nye skruer for toppdeksel - har kjøpt
- Nye eksos muttere og pinnebolter - har kjøpt
- Nye skinner og strammer for reg.kjede - har kjøpt
- Forsterket clutch, 6puk fra gripforce - har kjøpt
- 044 bensinpumpe - har kjøpt
- Bensinfilter - har kjøpt
- Oljekjøler - Har kjøpt
- Forsterket motorfester - har kjøpt
- Div olje/bensinslanger og fittings - har kjøpt
+ Forsterka foringer - ikke kjøpt
+ Diffsperre - ikke kjøpt

Her er noen bilder:
Før oppussing
ldh2qrq2uy8iet06kmeo.jpg
93o1vlpr6d9jjh9j5yhr.jpg


** Update 10.02.2012 kl 13:50 **
Lakkering
rn727ht30dlsvm5ueem2.jpg
iggugln26xk1pq36zre9.jpg
j7eilv60nfrp1005yff8.jpg
vvs1hqrndya57b7dkprd.jpg
75msc68lzr608ek93wcp.jpg
79j7pc5jzq106fh6ek0j.jpg
kxgk0dhvl62bs4tgn7pd.jpg

** Update 22.03.2012 kl 1800 **
Etter lakkering
9akplcn3na265vm50kto.jpg
gv562chvzdd887r3efkz.jpg
nkjdzly21kr0i3qborav.jpg
Kommer bedre bilder av bilen senere ;)

Noen deler jeg har så langt (ikke alt) men kommer fler :)
tej0olxay0c1pb0kve77.jpg
688yx5zltnwrfguf43al.jpg
gyv6cw2i2f3l9fp7m5qw.jpg
c5s13u9x1qzuh67l9y1b.jpg
g9oy8dt1oyyta7rqz5sa.jpg
gaxtg9iruxee371rfm98.jpg
toun1o43zth21hfobye7.jpg
bims0v5mvtu2ogpi3n79.jpg
nboxks9e8shpacomaoqg.jpg
2wv8w89lqlxd0thlp8u2.jpg

  • Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Blir en alvorlig brutal M42 dette :)

Noe info om kompressor / turbo oppsettet, hvordan du skal bygge opp systemet? Fjær/elektroventiler? Resirk av kompressorluft? Blir et vanvittig skyv i den lille M42n med presse på bunn og stor turbo på toppen. Man så jo hvilke sinnsyke tall Manta'n til Hilmersson fikk ut på en Volvo B23.

Skrevet
Blir en alvorlig brutal M42 dette :)

Noe info om kompressor / turbo oppsettet, hvordan du skal bygge opp systemet? Fjær/elektroventiler? Resirk av kompressorluft? Blir et vanvittig skyv i den lille M42n med presse på bunn og stor turbo på toppen. Man så jo hvilke sinnsyke tall Manta'n til Hilmersson fikk ut på en Volvo B23.

Er litt usikker på åssen jeg skal gjøre det, men har lyst til å prøve først og la turboen mate gjennom kompressoren, da kompressoren vil skalere opp den lufta den får inn. Har sett en film av en som har gjort dette på youtube og skal visst fungere utmerket ;) Tror den vil sparke fra seg litt jeg også :) skal prøve på 350hk i første omgang, spørs hvor mye jeg må lade den med for å oppnå så mye effekt :P

Skrevet

Hvordan vil det funke å kjøre lufta gjennom kompressor slik du skisserer? Blir ikke kompressoren holdt igjen av fysisk rotasjon på reimhjulene/drevene? Eller vil du klare å øke undertrykket til overtrykk inn på kompressoren og øke "ut" -trykket? Kompressordelen er jo nesten identisk med en turbo..

Han Hilmersson typen som jeg snakket om kjørte en ventil som slapp fri alt trykk fra kompressoren ut i friluft når turbo tok over.

Her er et annet oppsett hentet fra Golf GT:

kcx5unhjrqacau0ry2ir.jpg

Blir spennede å følge prosjektet og se hva du finner ut av :D

350hk blir ikke noe problem. I Sverige har de vært over 600hk på M42 med E85. I likhet med Volvo B23 så er oppgradering av kammene et must for å få slike astronomiske effekter.

Skrevet
Hvordan vil det funke å kjøre lufta gjennom kompressor slik du skisserer? Blir ikke kompressoren holdt igjen av fysisk rotasjon på reimhjulene/drevene? Eller vil du klare å øke undertrykket til overtrykk inn på kompressoren og øke "ut" -trykket? Kompressordelen er jo nesten identisk med en turbo..

Han Hilmersson typen som jeg snakket om kjørte en ventil som slapp fri alt trykk fra kompressoren ut i friluft når turbo tok over.

Her er et annet oppsett hentet fra Golf GT:

kcx5unhjrqacau0ry2ir.jpg

Blir spennede å følge prosjektet og se hva du finner ut av :D

350hk blir ikke noe problem. I Sverige har de vært over 600hk på M42 med E85. I likhet med Volvo B23 så er oppgradering av kammene et must for å få slike astronomiske effekter.

Veit ikke hundre prosent på om den løsningen min vil fungere, men har snakket med mange forskjellige som mener det samme. Funksjonsmessig så er kompressoren lik turboen, men kompressoren er ikke turbin som da turboen er. Får jo turbin kompressor også, men min er skru presse ( Twinscrew Supercharger ). så har testet litt med å sette på en vifte før kompressoren, og da gikk den fra 0,5 bar til nesten 0,7. så håper på at den skalerer opp lufta den får inn, uansett hvor mye trykk det måtte bli fra turboen ( så kompressoren ikke blir noen brems ) :)

Skrevet

HER skal jeg følge med :)

En får ikke sinnsyke effekter med et compound oppsett, da er hele poenget borte også. Motoren til bonje som bremset 615hk hadde sinnsyke kammer. Med snillere kammer ble resultatet nesten 200hk mindre.

Skrevet
Hva har du tenkt å gjøre med topp og innsug da ? :)

Skal plane toppen og hone sylindra hvis det er nødvendig, ellers så skal jeg porte toppen, får ikke gjort så mye med innsuget da det sitter DASC kit der ( Downing Atlanta Super Charger ), men selve rørgatene skal være 3" med intercooler. Har ikke planer om å bytte kammer med det første, har bare tenkt å få alt klart til gatebil i mai, og da har jeg ikke råd til kammer :P men kanskje i ettertid ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...