Johanzn Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Heisann, tenkte jeg skulle legge ut prosjektet mitt jeg også da : )Det jeg kjører er en E36 318is 1995 mod, med DASC kit på og skal nå i vinter overhale motoren, men motoren skal også forsterkes da jeg skal sette på turbo også.** Har ombestemt meg og blir da ikke megasquirt, men KDFI i stedet **Har allerede begynt på bilen mtp utseendet, og har da lakkert bilen i samme originalfargen, men har skiftet framskjermer, satt på m3 fanger, m3 speil, m3 sideskjørt, øyelokk og bakrutesenker (bilder kommer lengre ned)Det som er kjøpt så langt, og det som mangler - KDFI PNP datasprut - har kjøpt- Precision 880cc Dyser - har kjøpt- Forsterka rådelagre og Veivlagre - har kjøpt- Smidde stempler og råder fra CP ( 8,5:1 komp ) - har kjøpt- ARP Toppbolter og hovedbolter - har kjøpt- MLS toppakning - har kjøpt- Custom grenrør fra kimmit - har kjøpt- T3T4 turbo - har kjøpt- Bensintrykksregulator - har kjøpt- Prosport Boostkontroller - har kjøpt- Prosport bredbåndslambda - har kjøpt- Prosport turbotrykksmåler - har kjøpt- Prosport Oljetemp måler - har kjøpt- Prosport Vanntemp måler - har kjøpt- Prosport Oljetrykk måler - har kjøpt- Intrumentholder på stolpe - har kjøpt- Instrumentpanel ved brytere - har kjøpt- Intercooler 3" - har kjøpt- Alu rør og bender 3" - har kjøpt- Slangeklemmer og div til kjøling - har kjøpt- V-band for eksos - har kjøpt- Eksosflens for blending av intern wg - har kjøpt- Turbo bleie - har kjøpt- Oil catch tank m/ånding - har kjøpt- Dumpventil XS dobbel - har kjøpt- Alt av pakninger og simringer til hele motoren - har kjøpt- Forsterka ventil fjører - har kjøpt- Forsterka ventiler - har kjøpt- Intrumentpanel v konsoll - har kjøpt- Ny hardykobling m bolter og muttere - har kjøpt- Nye skruer for toppdeksel - har kjøpt- Nye eksos muttere og pinnebolter - har kjøpt- Nye skinner og strammer for reg.kjede - har kjøpt- Forsterket clutch, 6puk fra gripforce - har kjøpt- 044 bensinpumpe - har kjøpt- Bensinfilter - har kjøpt- Oljekjøler - Har kjøpt- Forsterket motorfester - har kjøpt- Div olje/bensinslanger og fittings - har kjøpt+ Forsterka foringer - ikke kjøpt+ Diffsperre - ikke kjøptHer er noen bilder:Før oppussing** Update 10.02.2012 kl 13:50 **Lakkering** Update 22.03.2012 kl 1800 **Etter lakkeringKommer bedre bilder av bilen senere Noen deler jeg har så langt (ikke alt) men kommer fler
oddis Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Blir en alvorlig brutal M42 dette Noe info om kompressor / turbo oppsettet, hvordan du skal bygge opp systemet? Fjær/elektroventiler? Resirk av kompressorluft? Blir et vanvittig skyv i den lille M42n med presse på bunn og stor turbo på toppen. Man så jo hvilke sinnsyke tall Manta'n til Hilmersson fikk ut på en Volvo B23.
Azeton Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Hørte Anders fortalte at du var innom.. Nå kom det en tråd ja
TDV Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 volvo har turbo og kompressor på kad 44 og kad300. sette in en slik flaps for å dele nårtid turbo nårtid kompressor? nr 11 på http://www.volvopentashop.com/BjordalMa ... 38870_054C elektro clutch på kompressoren som kobler ut når gitt trykk er nått via turbo? stå på. blir bra dette her
Johanzn Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Blir en alvorlig brutal M42 dette Noe info om kompressor / turbo oppsettet, hvordan du skal bygge opp systemet? Fjær/elektroventiler? Resirk av kompressorluft? Blir et vanvittig skyv i den lille M42n med presse på bunn og stor turbo på toppen. Man så jo hvilke sinnsyke tall Manta'n til Hilmersson fikk ut på en Volvo B23. Er litt usikker på åssen jeg skal gjøre det, men har lyst til å prøve først og la turboen mate gjennom kompressoren, da kompressoren vil skalere opp den lufta den får inn. Har sett en film av en som har gjort dette på youtube og skal visst fungere utmerket Tror den vil sparke fra seg litt jeg også skal prøve på 350hk i første omgang, spørs hvor mye jeg må lade den med for å oppnå så mye effekt
oddis Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Hvordan vil det funke å kjøre lufta gjennom kompressor slik du skisserer? Blir ikke kompressoren holdt igjen av fysisk rotasjon på reimhjulene/drevene? Eller vil du klare å øke undertrykket til overtrykk inn på kompressoren og øke "ut" -trykket? Kompressordelen er jo nesten identisk med en turbo.. Han Hilmersson typen som jeg snakket om kjørte en ventil som slapp fri alt trykk fra kompressoren ut i friluft når turbo tok over. Her er et annet oppsett hentet fra Golf GT: Blir spennede å følge prosjektet og se hva du finner ut av 350hk blir ikke noe problem. I Sverige har de vært over 600hk på M42 med E85. I likhet med Volvo B23 så er oppgradering av kammene et must for å få slike astronomiske effekter.
Johanzn Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Hvordan vil det funke å kjøre lufta gjennom kompressor slik du skisserer? Blir ikke kompressoren holdt igjen av fysisk rotasjon på reimhjulene/drevene? Eller vil du klare å øke undertrykket til overtrykk inn på kompressoren og øke "ut" -trykket? Kompressordelen er jo nesten identisk med en turbo..Han Hilmersson typen som jeg snakket om kjørte en ventil som slapp fri alt trykk fra kompressoren ut i friluft når turbo tok over. Her er et annet oppsett hentet fra Golf GT: Blir spennede å følge prosjektet og se hva du finner ut av 350hk blir ikke noe problem. I Sverige har de vært over 600hk på M42 med E85. I likhet med Volvo B23 så er oppgradering av kammene et must for å få slike astronomiske effekter. Veit ikke hundre prosent på om den løsningen min vil fungere, men har snakket med mange forskjellige som mener det samme. Funksjonsmessig så er kompressoren lik turboen, men kompressoren er ikke turbin som da turboen er. Får jo turbin kompressor også, men min er skru presse ( Twinscrew Supercharger ). så har testet litt med å sette på en vifte før kompressoren, og da gikk den fra 0,5 bar til nesten 0,7. så håper på at den skalerer opp lufta den får inn, uansett hvor mye trykk det måtte bli fra turboen ( så kompressoren ikke blir noen brems )
Johanzn Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Oppdatert med noen bilder fra lakkeringa
JulianS Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 HER skal jeg følge med En får ikke sinnsyke effekter med et compound oppsett, da er hele poenget borte også. Motoren til bonje som bremset 615hk hadde sinnsyke kammer. Med snillere kammer ble resultatet nesten 200hk mindre.
petterl Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Hva har du tenkt å gjøre med topp og innsug da ?
Johanzn Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Hva har du tenkt å gjøre med topp og innsug da ? Skal plane toppen og hone sylindra hvis det er nødvendig, ellers så skal jeg porte toppen, får ikke gjort så mye med innsuget da det sitter DASC kit der ( Downing Atlanta Super Charger ), men selve rørgatene skal være 3" med intercooler. Har ikke planer om å bytte kammer med det første, har bare tenkt å få alt klart til gatebil i mai, og da har jeg ikke råd til kammer men kanskje i ettertid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå