Gå til innhold

starter slo ikke inn på første forsøk (e39)

teexeln
 Share

Anbefalte innlegg

første gang jeg opplevde dette på de 6 år jeg har hatt bilen. vridde på nøkkelen to ganger å det skjedde ingen ting, så tok jeg ut nøkkelen å satte den i igjen, å da slo starteren inn på første forsøk. Er det noe som begynner å bli utslitt eller noe det kan være forvarsel på? 97mod. 520ia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være innslaget. Hadde en e46 en gang som var slik, der gjorde ny nøkkel susen.

HALLO i luken. Nøkkelen har ingen ting med innslaget å gjøre, isåfall tenningslåsen.

ja sjønner d men si han nevnte innslaget så tenkte jeg at det var på starteren han mente :) han skrev at ny nøkkel gjorde susen hos han, min er ikke no slitt så er nok ikke den :) håper at det er den "bryteren" bak tenningslåsen,for den er vel ganske enkel å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være innslaget. Hadde en e46 en gang som var slik, der gjorde ny nøkkel susen.

HALLO i luken. Nøkkelen har ingen ting med innslaget å gjøre, isåfall tenningslåsen.

Hallo i luken selv

Det med nøkkelen var rettet mot startsperren... Hva innslaget angår så er den forsåvidt rettet mot starteren.. Skrev det første på mobilen så fikk ikke med dette med startsperren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringantennen er rimelig enkel og bytte. Demonter plastikken under rattstammen så ser du kontakten til ringantennen og kan dermed skifte denne ut enkelt.

Forøvrig når det gjelder starter problematikken, så kan det være tenningsbakstykke, EWS-problemer (styreenheten med mer) eller innslaget på starteren som er problemet. Hva EWS angår, så får du feilmelding opp i EWS modulen om den ikke har "kjent igjen" nøkkelen som du brukte. Tenningsbakstykket blir ganske slitt med tiden, så det er som oftest det som er defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gang jeg opplevde dette på de 6 år jeg har hatt bilen. vridde på nøkkelen to ganger å det skjedde ingen ting, så tok jeg ut nøkkelen å satte den i igjen, å da slo starteren inn på første forsøk. Er det noe som begynner å bli utslitt eller noe det kan være forvarsel på? 97mod. 520ia.

Dette opplevde eg for fleire år sia,2 ganger,begge gangene stod da ein audi på sida av meg!!Tok berre ut nøkkelen og inn igjen så var alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...