AHellem Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Da var ny skrubil innkjøpt og kjørt vel hjem! Er billig kjøpt bil så er et par feil med den: * Vindusviskerene står på hele tiden (koblet ut) * vindusspyleren står på hele tiden (koblet ut) * dørlåskassen på førersiden er defekt (henger med jekkestropp) * termostat er defekt (står åpen) * ikke lys i baklys og speedometer (sammenheng?) * litt diverse skjønnhetsfeil innvendig Bilen er nylakkert hvit og ser veldig bra ut utenfra. Kommer med bilde i morgen! Planen med bilen er å få den så godt som strøken i det tidsperspektivet pengene tillater. Bilen er EU-godkjent til november 2012. Står montert senkesett (uten TUV papirer!), som jeg må gjøre noe med, powerfilter, og eksosanlegg uten papirer på. Jeg er helt ny med BMW så kom gjerne med tips til å fikse feilene ++! Satser på at dette blir et konge prosjekt ;D
AHellem Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Gikk litt treigere enn jeg tenkte med bildene... skal få lagt innpå i løpet av de nermeste dagene! men er det noen her som vet hvorfor det ikke er lys i dashbordet og baklysene mine? og hvordan jeg får fikset visker og spylerproblemet? setter jeg i sikringen står de konstant på...
AHellem Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Skrevet Februar 17, 2012 Her kommer litt bilder av bilen slik den er akkurat nå! Holder på å feilsøke på baklysene og skal ta opp gulvteppet for å få tørket opp!
AHellem Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Da gir jeg meg etter en helg med mye fiksing av bil ! Frisket opp ledningsnettet mellom baklyktene og opp til lyktene på bagasjerommet, og fant problemet som jeg tror er årsaken til alle elektriske problemer på bilen. Bak lysbryteren framme var det laget en jalla kobling som hadde kortsluttet som bare det!.. Etter å ha fikset dette og skulle til å kjøre fra garasjen begynte det å røyke foran venstre baksetet fra ledningsstrømpen, og lysene mistet strøm og allt var helvette... Der var det mye fuktighet og minst 7 ledninger med brudd som lå å godtet seg! Skjøtet bare sammen så jeg hadde baklys på vei hjem, og så tar jeg resten av ledningene til uken... Ganske sikker på at det er de ledningene som har gjort at vindusviskerene og spylervesken også har tullet seg! DAG 2; var det gulvteppet og innredning som stod for tur, og vi fikk revet opp allt gulvteppet ++... under der skjulte det seg masse fukt og en del rust,, og på passasjersiden framme var det en liten bulk i gulvet som hadde gjort at det var rustet hull... Kommer bilder seinere!!!
AHellem Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Skrevet Februar 19, 2012 Her er litt bilder av det som er gjort i helgen ! LED skiltlys og fikset kjørelys Rusthull i gulvet -.- Her var det brudd og smeltete ledninger i hytt og pine! Nå blir det sveising, rustpussing, ledningsreparering +++ neste!
AHellem Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 en liten oppdatering! på mandag fikk jeg høyttrykkspylt gulvteppet, noe jeg angret litt på etterpå ettersom det må ta en eeevighet å tørke... men tørke det måtte jeg gjort uansett så kjøpte meg en varmevifte og la teppene i kjelleren. Har en del av delene til interiøret inni stuen for tiden, så har putlet litt og tenkt på modifikasjoner. Begynte med klokken, som jeg fjerner det oransje lyset, og strekene på, og setter mest sannsynlig inn blått lys, eller kaldhvitt! lurer på om noen vet om det er mulig å få vekk de oransje listene som lager oransje lys i speedoen også? har litt lyst på kaldere lys der også... kler bedre en hvit og svart bil! Hva synest folk om ideen? klokken orginalt klokken fra hverandre for å gi et inblikk i hvordan det blir... vekk me oransje lys og strekene!
AHellem Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Fortsetter å oppdatere jeg selvom jeg ikke har fått noe respons sålangt! Har begynt å fikse til frontsett med høyttalere nå. Et komponentsett fra JBL som jeg hadde liggende ( JBL GTO507C ). disse gikk ikke ann å montere bak høyttaler-dekslene/panelene pga, membranet da ville ta borti rundt kanten. Derfor bestemte jeg meg for å skjære stort hull i platen, kappe til en aluminiumsplate, skru den til panelet, "anti-vibrasjons-lime" den og montere høyttalerene på platen... Er veldig spent på resultatet! Har bare klippet ut former hittil, og begynner sagingen i morgen eller noe! Her er noe bilder av formene til aluminiumplatene og høyttalersettet! Og her er forresten nye sideblinklys som jeg bestilte fra ebay!
Julian Sommer Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Håper frontsettet skal få en egen forsterker? Jeg har selv demontert mitt instrumenthus for å forske på lyset inni der. Vil virkelig ha vekk det oransje lyset selv. Ser derimot ikke så lett ut. Kan skrape vekk det oransje fra selve ramma til instrumentene, men er også enkelte plast-deler der som er farget plast.. Så har ikke kommet noe lenger med det. Noen andre som vet? Klokka di tror jeg blir bra slik du foreslår! Stå på, hvit e34 kan bli riktig så pent!
AHellem Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 frontsettet er ikke alt for krevende... tenker sette det på spilleren, og sette hattehylle høyttalerene og sub på egen forsterker... ikke funnet ut hvilke høyttalere jeg skal ha bak enda... Har nesten gitt opp det med instrumentet... er mye som må fra hverandre der! men klokken var enkel! tror det blir bra! Nå er det sveising av gulv og å få opp teppet som prioriteres denne uken... vil ikke kjøre med bilen med hull i gulvet... blir fort litt fuktig igjen da ! sa lenge jeg ikke får noe lakkrust blir det knallbra
Julian Sommer Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Få forsterker på frontsettet i stedet. Lyden du hører som kommer bakfra vil være så forvrengt uansett, så å ha mye lyd bak vil kun ødelegge lydbildet totalt. Beste er å ikke ha høyttalere bak i det hele tatt. Det er kun irriterende for deg, og de som sitter i baksetet, å få lyden bakfra. Tro meg. Forsterker på frontsett og en lettdreven 15" som spiller inn gjennom skiluka, er løsningen for god lyd i disse bilene. Forsterkern(e) bør være så kraftige som mulig, altså levere så mye mer watt enn høyttaler-elementene trenger som mulig. Elementer som får for lite strøm over lang tid vil oppleve såkalt klipping, og til slutt ta kvelden. Tenk over det, spilleren leverer 25w rms.. Det er ikke nok til brukbare diskanter en gang..
AHellem Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Du har et poeng der... eller flere poeng... Har en allpine 12" sub i kasse som jeg tenkte plassere baki... og en relativt billig, men som jeg har vert ganske fornøyd med i forhold til pris, 5kanals 1500w forsterker som jeg også kommer til å montere... planen var å uansett ligge bak høyttlaerledninger fra frontsettet slik at jeg kan velge... men pr.nå står ikke forsterkeren i den bilen, og jeg må vente til jeg har fikset opp i bagasjerommet før jeg begynner med å montere anlegget der men 5" bass + diskant tror jeg blir litt lite om jeg ikke skal ha høyttalere bak! men er vel ikke plass til mer enn 5" der heller tror jeg, så tror nok jeg kommer til å montere noe smått der også... med tanke på at den forsterkeren jeg har er billig kvalitet så tenkte jeg å ikke belaste den fullt på alle kanaler, og evt kjøpe meg en monoblokk til subben og kjøre front og bak settene på den forsterkeren! De rimelige forsterkerene funker nå greit så lenge de er overdimensjonert i forhold til høyttalerene Litt stramt budsjett akkurat nå i disse årsavgift tider ++ så noe store innkjøp på anlegg fronten blir det nok ikke før jeg har litt mer penger i kassen!
Julian Sommer Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 5,25" frontsett fungerer helt gull det, så lenge det får en forsterker og du har en sub til de dypere tonene. Har brukt det lenge selv, selvom jeg nå har godt over til DLS 6,5 2-veis som blir gjort om til 3-veis. Frontsettet skal for all del ikke tilpasses til suben din, men motsatt. Suben er der for å forsterke de frekvensene som er for lave for frontsettet ditt. Dette er altså en justeringssak. Et større frontsett som kan spille lavere frekvenser vil selsagt gjøre at du får mer av bassen forfra, noe som er positivt. For lyden SKAL komme forfra. Derfor blir det helt feil å kompensere med høyttalere bak. Bare tenk deg hvor mye lyden fra bakhøyttalerne reflekterer i og ødelegges før den kommer alt for sent frem til ørene dine, i forhold til den klare, riktige lyden fra frontsettet. Selvfølgelig bare et tips, men fremstilt så drastisk som forskjellen faktisk blir. Bakhøyttalere vil i alle tilfeller KUN ødelegge lydbildet ditt. "Litt stramt budsjett akkurat nå i disse årsavgift tider ++ så noe store innkjøp på anlegg fronten blir det nok ikke før jeg har litt mer penger i kassen!" Nettopp pga dette er det viktig at man ikke kaster penger ut av vinduet ved å kjøpe bakhøyttalere, men heller sparer dem til en god investering som større forsterkere og etterhvert større frontsett
AHellem Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 takker for gode tips! men jeg skal nok ha bakhøyttalerene der i hvertfall... for å komplettere inni.. så får jeg heller skru de godt ned eller koble de ut er ikke store plassen til større frontsett uten større modifikasjoner da, så holder nok meg til dette... blir litt arbeid med bare å sette inn dette så kommer neppe til å ta det fra hverandre igjen med det første. men takk for gode tips skal ha de i bakhodet når jeg utbedrer mer på anlegget! Men først og fremst akkurat nå er det å få bilen i teknisk god stand! er lite vits i bra anlegg om ikke bilen brukes
AHellem Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Skrevet Mars 1, 2012 har ikke fått lysdioden enda, men legger ut bilde når jueg har fikset det ferdig lurer på om jeg skal ha blått lys eller om jeg skal ha hvitt.,... tenker det blir kansje litt voldsomt med blått! eller hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå