Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

EU-kontroll vel bestått og det ble ikke så gale :)

her er 2er feilene (hadde bare 2er feil);

*må skifte bremseklosser foran

*feste opp igjen en bremseslange som henger løst og bytte en bremseslange med bulk på.

*bytte bremserør bak

*fikse opp i håndbrekket

*stille frontlyktene (nærlys)

*casterstag

*stramme 2 skruer på spindelen

*lekkasje i eksos

*svetter motorolje (drypper ikke, og har aldri gjort det, så bare til å tørke av!)

er ingen STORE feil så dette skal gå greit! :) handlelisten er bare dette:

*bremseklosser foran

*bremserør

*1 bremseslange

*1 casterstag

*og muuuuligens en ny midtre lyddemper...

synest jeg fikk mye pirkete 2er feil, men de er jo kjapp å fikse uansett :)

bare til å bestille meg en pakke fra koed og sette i gang :D

• Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takker! Er jo ikke godkjent enda da... Men blir jo det etterhvert :) da blir det i hvertfall 2 lyse år til på veien for gullet mitt! Glemte nevne at jeg må vise senkesettet for biltilsynet... Men har fått skrevet ut tuv og verkstedet mente det skulle gå helt fint :)

Skrevet

Husk å ta med ferske papirer fra hjulstillingskontroll når du skal godkjenne. Har nettopp gjort det, trengte stemplede papirer fra hjulstilling (som ikke var gamle), Tüv-papirer, og alle numre måtte være synlig på fjørene.

Går sikkert fint, lykke til.

Skrevet

Takk for tips! Hadde bilen på hjulstilling for et par måneder siden... Bare forstillingen da, men bakstillingen var helt ok... Satser på det går fint :)

Skrevet

alle deler til EU-kontroll er bestillt inn og jeg begynner denne uken,,, allt fra www.koed.no

*ferdiglagde bremserør

*bremseslange 1stk

*casterstag 1stk

*bremseklossesett foran...

allt kom på 1350kr inkludert frakt :D LOVE KOED!

Skrevet

satser på å få fikset litt i uken og en god del i helgen! blir bra dette her :D blir så herlig å få den eu-godkjent! delene kommer nok på onsdag eller noe... bestilte fredag eller lørdag...

Skrevet

Da var det på tide med en update!

har fått fikset 4stk 2'er feil:

*byttet bremseklosser foran, (samt slipt ned slitekant på begge skivene)

*byttet bremseslange høyre foran

*festet opp bremseslange venstre foran

*strammet boltene på spindel høyre foran

men typisk nok har det dukket opp noen andre problemer midt oppi dette...

coupeviften min har levd sitt eget liv de siste ukene og har av og til virket kun på 4-trinn og av og til virket helt fint. i går sluttet den helt og virke og tok sikringen... leitet som en gal etter motstanden siden jeg tenkte den var gåen, og fant den til slutt.

motstanden var bare litt rusten, men fikk fornuftige målinger på den, men når jeg satt i ny sikring virket den, men luktet svidd og lagde lyder. fått tak i ny motstand og vifte til i morgen så jeg får det helt på stell!

en annen ting er at mest sannsynlig dreneringen er tett i soltaket,, har ikke fått sjekket opp i det enda men skal se på det etterhvert! ved ekstreme regnbyger så lekket det vann inn bak på høyre side når den hadde stått en arbeidsdag... skal fikses det og!

sikkert glemt noe, men lemper ut noe bilder og knask og kommer med mer utover uken :D

Godpakken fra koed!:

o3974n3mjkbpmbqb24fl.jpg

Underveis i klossebytte:

7dod5ipd89kxfz7na2df.jpg

Gamle delene:

ddxmkb52vizx1ytcnvqw.jpg

Viftemotstanden

33zylqbkzm98sm1prnrd.jpg

Babyen min:

2uggvno6myybz548wck9.jpg

Skrevet

da var håndbrekk fikset! :D måtte bare justere litt og smøre opp litt... kjøre med den et par dager og så justere igjen så er den 100%!

begynner muligens på bremserør i morgen!

har bestilt helt ny mellompotte også nå... bilen sluuuuuker penger for tiden :P

Skrevet

var det jeg også sa til de når jeg sto der inne... har aldri dryppet en dråpe derfra, bare litt fettete :S men jaja... får bare finne fram håndduken dagen før etterkontrollen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...