AHellem Skrevet September 13, 2012 Forfatter Skrevet September 13, 2012 så fort jeg er klar.. men den må ikke være inne før 31.november! men da skal bilen være under tak for vinteren kommer med update i helgen!
AHellem Skrevet September 16, 2012 Forfatter Skrevet September 16, 2012 fikk ikke fikset så mye som planlagt denne uken, men fikk tatt litt! har byttet casterstaget på høyre side (øvre bærearm) og tuklet litt mer med varmeapperatet. casterstaget var tidenes helvette å bygge... var orginalt bmw stag, så godt mulig det har stått der i alle bilens 22 leveår! det satt i hvertfall sinnsykt godt fast!!! pleier å være tungt å få av bærearmer men dette var hinsides! lemper ut litt bilder jeg har tatt, og et bilde som smakebit på de bildene en kompis av meg skal ta av bilen etterhvert! et steg på vei med den helvettes bærearmen: måtte slipe av mutteren på undersiden av bærearmen.. den gikk bare rundt og rundt det endelige oppsettet for å få ut den konete delen av bærearmen som satt dønn fast i spindelen... det ble det brukt gassbrenner, masse rustløser, slegge, og en halvmeter lang skiftenøkkel for å få skikkelig press på tersen, som måtte holdes sammen av en tvinge for å ikke skli av 32mm pipen vi brukte på oppsiden av spindelen.... et helvette uten like noen bilder jeg tok på jobb; smakebit på de nydelige bildene en kompis skal ta av bilen etterhvert;
AHellem Skrevet September 22, 2012 Forfatter Skrevet September 22, 2012 Bilen har stått på bukken de siste 2 dagene og ting begynner å komme seg... som jeg tenkte var bremserørene et helvette, men det blir nok konge bra til slutt! Bremserørene som skal byttes er endelig plukket ferdig ned, og jeg har montert den lille delen med rør på høyre side bak, og ny bremseslange derfra. I morgen begynner jeg å ligge de lange lengdene med rør, og på mandag kommer mellompotten min! nærmer seg med stormskritt eu-godkjenning nå! har nesten bestemt meg for å legge den ut for salg når den er ferdig eu-godkjent, så om noen er intressert så send en PM. kommer til å bli trist å selge denne bilen, om jeg manner meg opp til å faktisk gjøre det Litt bilder: må bygge opp med planker for å komme oppå bukken -.- Litt bremserør montert! Ny og gammel plugg viftespjeld limt og montert igjen. (var knekt) american redneck treff! blazeren til høyre er vinterbilen... 4,3L v6!
Dapp Skrevet September 23, 2012 Skrevet September 23, 2012 Wow, nettopp lest igjennom alle innleggene. Hadde ikke sansen for hvite biler, spesielt ikke hvite E34'r før nå! Følger helt klart med videre her! Ettergodkjenningen burde ikke bli noe problem
AHellem Skrevet September 23, 2012 Forfatter Skrevet September 23, 2012 alltid kjekt med gode tilbakemeldinger og folk som leser prosjektet! blir en ekstra lønn for strevet kommer en update i morgen eller seinere i kveld med dagens arbeid! har kappet ned eksosen og er så godt som ferdig med bakre bremserørene.. har vert litt av et arbeid de siste dagene blir en kjørerunde i morgen for å hente ny mellompotte, skaffe monteringsdeler til eksosen +++ så blir det jobbing igjen på tirsdag eller noe!
AHellem Skrevet September 24, 2012 Forfatter Skrevet September 24, 2012 Måker på med en update med bilder! mellompotten var ikke kommet i dag, men kommer i morgen i stedet! så i morgen drar jeg ut på svendsen eksos og får noen monteringsdeler og får de til å bøye ut litt rør til meg, før turen bærer til garasjen og jeg begynner på å montere greiene! gleder meg som en nyfødt kattunge til bilen er ferdig godkjent og allt er på stell! kappet bremserørene og mekker skjøt ferdig bremserørende,, litt dårlig bilde kappet røret mellom mellompotte og bakpotte kappet mellompotten i skjøten pga boltene var totalrustet og jævlig,,, så var det bare å banke ut boltene og ta av festestykkene Hullene i mellompotten:
AHellem Skrevet September 26, 2012 Forfatter Skrevet September 26, 2012 Da er eksos og bremserør ferdig da gjelder det bare å få godkjent senkesettet og justere lyktestillingen igjen! satser på at de lar det med lyktestillingen gå¨, eller bare gjør det på etterkontrollen... må bare få meg en time nå så skal det bli god stemning når den blir godkjent
Dapp Skrevet September 27, 2012 Skrevet September 27, 2012 Bra arbeid du har lagt i denne hvertfall. Blir planen og selge eller beholde? Hvordan går det med bilen dama di kræsja?
AHellem Skrevet September 27, 2012 Forfatter Skrevet September 27, 2012 mazdaen er vraket plukket deler som var brukbar og solgte litt og så vraket den i vrakekampanjen for 2500kr planen blir nok å selge, men selger ikke for skambud, så får se... vil ikke selge den for billig når jeg har byttet såååå mye og lagt så mye arbeid i den !
Dapp Skrevet September 27, 2012 Skrevet September 27, 2012 Mulig jeg er intr da den tid kommer! På tide med førstebil, og denne virker ikke vanskelig og forelske seg i Her vet man jo også at jobben er gjort godt. Følger hvertfall med videre!
AHellem Skrevet September 28, 2012 Forfatter Skrevet September 28, 2012 forelsket meg ganske kjapt i den jeg og nydelig å kjøre, går helt ok med sine 150hk, meeeget grom lyd av bakpotten og hvitlakkert i 2011... litt småting er det alltid, men viktig å ha noe å gjøre på !
TheIronic Skrevet Oktober 2, 2012 Skrevet Oktober 2, 2012 Fy fader, så mye du har fått gjort siden sist jeg var innom! Utrolig bra arbeid på bilen, håper du får bud som er verdt å selge for da, for denne begynner å nærme seg relativt strøken tilstand
AHellem Skrevet Oktober 2, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2012 Har savnet deg litt her nå ja TheIronic! har fått gjort masse ja, men strøken er den ikke... gammel bil, så er alltid noe! for å være ydmyk å dra fram det verste i bilen så skal jeg slenge ut små feil og mangler pr.nå; *rust på dørkarmer og nederst på dørkantene *rust i hjulbuer (ikke synlig) *fortsatt litt rust i kanal her og der, men det er jo uungåelig. *generellt smårust på de utsatte stedene, men ingenting som er uhelbredelig! *interiørlyset lyser ikke når jeg åpner døren *viftemotstand gåen (kjøpt ny, som kommer om noen dager) *av og til smålyd fra det jeg tror er utløserlageret,,, gjør ingenting da clutch fungerer utmerket... *èn drenering i soltaket som er litt tett, men jeg bare unngår å parkere med nesen opp i oppoverbakke når det er sinnsyke regnbyger og da merkes det ikke... *støtdempere bør kansje byttes etterhvert,, fungerer fint og ga ikke utslag på eu-kontroll, men den ene fiser litt. *liten bit av hjørnet helt nede på bakfangeren er knust, og den ene svarte listen på fangeren har litt dårlig lakk. *bensinrør er generellt rust på, men ingen lekkasjer... bør byttes med tiden... that's it som jeg kommer på! nå har jeg tatt tak i allt jeg kommer på at kan gjøres for å forbedre bilen... driftsmessig er den helt super... ALLTID noe! FOR DE SOM EVENTUELLT VIL KJØPE; nå har jeg skrevet detaljert hva jeg vet om som bør gjøres med bilen, og det er alltid mye som bør gjøres på så gammel bil, men folk informerer ikke om det. Vil være ærlig mot eventuelle kjøpere snart settes bilen inn for vinteren !
AHellem Skrevet Oktober 3, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2012 etterkontroll i morgen! fingers crossed!
AHellem Skrevet Oktober 4, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 4, 2012 Da var bilen EU-godkjent da! om noen er intressert i å kjøpe bilen så må de sende meg en pm.... vurdeeeeerer det, men mulig jeg beholder den og! mye følelser i denne bilen hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå