Lex-Talionis Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Hei. På turbobygget mitt skal jeg bruke en 044 pumpe. Kan jeg bruke de orginale ledningene som går til org pumpa mi? Eller blir dette for smått? Og samme med bensinpumpe rele! Takker for svar. Espen
Joachim_M5 Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Det "går", men det ekkje lurt. Drar noe jævli med strøm den der. Er flere som har hatt problemer. Bruk di originale til styring av relèet, og monter et relè i bagasjerommet med skikkelige ledninger. Jeg har to 044 pumper, og separat relè til begge.
Lex-Talionis Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Okei.. hva slags problemer kan oppstå om jeg kun bruker det orginale?
Joachim_M5 Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Varme ledninger, brente sikringen, for lite strøm til pumpa, og derav redusert kapasitet. Hvis man skal kjøre med høyt bensintrykk og ta ut det meste av det pumpa leverer så må man ha skikkelig med strøm. Det er gjort på et kvarter å koble opp et nytt relè i bagasjerommet, DO IT!
Lex-Talionis Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Okei Noen oppskrift på hvordan jeg gjør det? Jeg er ikke akkurat flink på elektro Kobler jeg ut ifra org ledningene? Hva slags rele?
Joachim_M5 Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Helt vanlig lysrelè. Husker aldri "koblingsskjema" på et relè, men trur du fatter det når du ser på relèet. Bruker å være tegning på relèet. Er jævlig enkelt. Du bruker ihvertfall di originale bensinpumpeledningene som styrestrøm til relèet, og så drar du en tjukkere strømkabler fra batteriet og "gjennom" relèet og til bensinpumpa.
Lex-Talionis Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Okei da ble jeg en del klokere Takker.
OLEZZ Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 På et vanlig relè / lysrelè så kobles det slik: 30 fra batteriet 87 til pumpa 85 styrestrøm fra orginale ledningsnettet. 86 til jord
oddis Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Varme ledninger Spenningstap. Periodisk tap i bensintrykk. Brann. Ras. Skikkelig ledning først som sist. Do it.
Lex-Talionis Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Yes, da blir det gjort Takk for all hjelp
Joachim_M5 Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Varme ledningerSpenningstap. Periodisk tap i bensintrykk. Brann. Ras. Skikkelig ledning først som sist. Do it. Stemmer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå