klim Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Jeg går med tanker om å bytte S14 motoren i min E30 M3 til S50B32. I den forbindelse har jeg vært i kontakt med Statens vegvesen for å undersøke om det var mulig å få dette godkjent. Svaret jeg fikk var at det var det nok, men at det ville kreve en detaljert søknad og så måtte jeg dokumentere opprinnelsen til donorbilen. Det var også mulig at en så omfattende ombygging ville kreve at jeg måtte "fremlegge dokumentasjon fra fabrikant eller godkjent laboratorium som bekrefter at ombyggingen kan foretas, samt forutsetninger og forbehold". Er det noe innlegg her som har tatt for seg dette emnet, eller er det noen som har gjort noe tilsvarende(det regner jeg vel med ) Veldig takknemlig for alle hjelp
325ti Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Om du søker, finner du en drøss med tråder rundt dette.
klim Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 Jeg har forsøkt, men finner ikke noen som passer dette emnet. Men jeg er jo sikker på at det ligger her.
astall Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Anbefaler deg å ta kontakt Larsen-Racing da han har gjort eksakt samme i sin M3 og fått dette godkjent! Det er kommet er vedtak som sier 330hk/350nm som MAKS i E30 på grunnlag av Hartge H35-24v bilen. Dette skal være kjent for alle trafikkstasjoner nå, hvis ikke kan du be de ta kontakt med SFOOR, de vet!
SSM Skrevet Februar 10, 2012 Skrevet Februar 10, 2012 Bare til å gå i gang Du holder til i Telemark ser jeg, så du kan vel vise bilen i Skien? Er en som heter Petter der mener jeg som har peiling på dette også. Er han M3 Yngve har kontakt med når han godkjenner sine biler. Du må skrive en søknad, detaljert, men du kan begrense deg til 1 side. Til raskere går det. Jeg har en mal jeg har laget som jeg kan maile deg, da er det bare for deg å fylle inn oplysningene om deg, bilen, motor og bremser. Kravet du må forholde det til for å få det godkjent i henhold til Hartge H35-24v dok er: -Stivere på støtdempertårn forran og bak (Jeg bruker Wiechers forran og hjemmelaga bak) -Frambremser må vere 295mm eller større (Jeg har 315x28 E36M3) Eller så er det jo; -Vekt må ikke overstige tillat total aksellast forran og bak. Du må nok gå drastisk til verk for å komme innenfor. Fjerne asfaltmatter, ut med teppe, fjerne alt som er i bagasjerommet, ha på så små hjul som mulig, gjerne orginale E30M3 eller lettere. -Passe på at støyen er innenfor et rimelig nivå, bare dempe den så mye du bare kan slik at det ikke blir noe diskusjon på det. -Bygge ryddig og fint, ikke noe ledninger her og der.
klim Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Sendte deg en PM, Larsen-Racing......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå