Yttervik Skrevet Februar 11, 2012 Skrevet Februar 11, 2012 God aften! Driver å mekker på bilen i helga, og skal blant annet bytte dørlist (den på karosseriet), men får ikke av "dørstokken". Dette er altså plastlista som sitter midt i døråpningen, og som overlapper teppe og dørlisten. Den er sikkert bare klipset fast, men jeg tør ikke bryte. Noen som vet hvordan man fjerner denne?
Fliid Skrevet Februar 11, 2012 Skrevet Februar 11, 2012 Ta tak i den og vipp den sideveis, mens du drar kontant oppover. Den kommer med makt.
Yttervik Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Den skal ikke glides til siden da? Jeg skal ikke dra rett opp, men litt sideveis? Vanskelig å få dette til da den satt så voldsomt godt fast..
Fliid Skrevet Februar 11, 2012 Skrevet Februar 11, 2012 Den kan ikke glides langs dørkarm. Stopper i deksel langs B stolpe og deksel som er i fotbrønn. Det sitter godt, bruk makt. Dekselet ryker nok ikke, kan hende ett klips eller to ryker, men det er ikke noen stor utgift for nye.
Yttervik Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Ok, takk for hjelp. Skal se på dette i morgen
Yttervik Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Da var denne byttet. Gikk rimelig greit, men første gangen jeg monterte den ble den litt for kort. Til orientering for andre, så bør man feste endene først, og så jobbe seg rundt, slik at man ikke får et åpenrom Ei gummiklubbe er kjekt å ha da den var vanskelig å få trykt skikkelig innpå enkelte steder. Fant også ut at plastremsa mellom falsen skal fjernes ETTER lista er montert, ikke før På denne måten kommer falsen enkelt på utsiden av dekslene, også rundt dashbordet der man ikke kommer til med et lite skrujern e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå