Gå til innhold

Jan Magnus E30 M-Tech2 Turbo.


jan magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Strekkbolter og turbomotor er FY-FY uansett, Og hvertfall med pianotråd.

Om du bruker ARP eller RaceWare osv er egentlig et fett, men ARP er godt utprøvd

da blir det nok strekkbolter. detvar det jeg hadde sett for meg først, må vel bytte på rådene og da .. er vel strekkbolter det og.

Hvis du leser hva du selv skriver så skjønner du hva jeg mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkbolter og turbomotor er FY-FY uansett, Og hvertfall med pianotråd.

Om du bruker ARP eller RaceWare osv er egentlig et fett, men ARP er godt utprøvd

da blir det nok strekkbolter. detvar det jeg hadde sett for meg først, må vel bytte på rådene og da .. er vel strekkbolter det og.

Hvis du leser hva du selv skriver så skjønner du hva jeg mente :)

ja.. altså de boltene som er brukt der nå er strekkbolter og de må da byttes ut var det jeg mente.. for dette er vel engangsbolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott prosjekt med grundig arbeid med sans for detaljer. Det liker jeg :)

Kjøp ARP bolter :)

fikk beskjed av forrige eier at jeg absolutt ikke skulle bruke arp bolter siden det var pianotråd i blokka så da får jeg høre på det. motor har gått knirkefritt med org bolter. motoren er opprinnelig bygget i sverige og de kan jo sakene sine.

takk foresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger lit litt random bilder av motoren. skal få tatt litt bedre bilder etterhvert.

litt info om motoren. uheldighvis så vet jeg veldig lite om hva jeg egentlig sitter på , men kjenner til forrige eier og får stole på han når han sier at dette er en bra motor. jeg har også alle kviteringe på delekjøp så kostprisen er skyhøy ihvertfall.

Facelift m20b25 med pianotråd i blokka, sveisede kjølekanaler, hissig kam (usikker på hvordan ), rustfritt grenrør med t4 flens, cat stempler (sier meg ingenting ). jeg slenger ut litt bilder etterhvert så får dere evt fortelle meg om er noe mere spesielt utover det jeg har fortalt.

seff motorbygging i stua ! gikk jo ikke inn på gjesterommet som jeg hadde sett for meg at skulle bli et motorrom.,

92AB9CF8-4A1F-4E6D-BDD5-D801C9937781-39361-000014D287D9FC8C.jpg

D814CA96-A374-4792-AE11-4F36BCE7BB31-39361-000014D2826619D8.jpg

godt igang med bygging

0AA861AB-060A-499F-BDF7-535ED9E6C7D5-39361-000014D27BFABCAC.jpg lover bedre bilder !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, kjør på med strekkbolter du så får vi se hvor mye ladd som skal til før toppen løfter og pakningen går....

Motordelene ser jo fine ut de. 400hk neste

det er mulig jeg gjør meg selv missforstått, jeg har kjøpt org bolter til motoren.

jeg har litt vanskeligheter med å forstå om du er arrogant og ironisk når du skriver.. hva mener du med 400 hk neste ? om det var en spydig slengkommentar så har du ikke noe på denne tråden å gjøre.

jeg bygger min første bil, har mye erfaring med bilskruing men når det kommer til motor så er jeg ganske blank, men får til alt med litt hjelp, så om jeg spør mye dumme spørsmål så får man enten svare normalt eller la være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente vel at det var bare tull å kjøre org bolter med o-ringa blokk, er vel alfa omega med arp da, så du får det til å holde tett.

Virker videre som han mente det fort kan bli hk her, om du gjør det rett:)

for meg så virket det bare anderledes, så jeg får bare beklage. det er så mange som har forskjellige meninger om hva som skal brukes så jeg blir helt svimmel...

arp= strekkbolter.. han skriver : bruk strekkbolter så ser du hvor lenge det holder med ladetrykk før toppakningen ryker. altså han mener at jeg ikke skal bruke strekkbolter.. eller er jeg helt hjernedød ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARP er ikke strekkbolter.

Det egentlig ikke bolter heller, men "studs". uansett, nok om det.

Kan nesten ikke få sagt det bedre enn jeg gjorde første gangen. Sett inn ARP eller annen form for studs (RaceWare)

Om jeg blir oppfattet som hoven eller arrogant var ikke det meningen, og jeg beklager det. Der i mot trodde jeg at jeg fikk fram poenget mitt allerede i "vattnisse-innlegget"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARP er ikke strekkbolter.

Det egentlig ikke bolter heller, men "studs". uansett, nok om det.

Kan nesten ikke få sagt det bedre enn jeg gjorde første gangen. Sett inn ARP eller annen form for studs (RaceWare)

Om jeg blir oppfattet som hoven eller arrogant var ikke det meningen, og jeg beklager det. Der i mot trodde jeg at jeg fikk fram poenget mitt allerede i "vattnisse-innlegget"

da fikk jeg en forklaring jeg forstod. jeg trodde arp var strekkbolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...