skiern Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Jeg har en E39 med M54B25 som jeg sliter med å få toppdekselet tett. Jeg har byttet toppdekselpakning og gummimellomlegg uten å få det tett. Tok det deretter opp en gang til og gjentok samme prosedyre, men det renner fortsatt olje ned på eksosmanifolden nesten innerst mot torpedoveggen. Begynner derfor å mistenke at det kan være sprekk i toppdekselet, da jeg mener det skulle være gode muligheter for å få det tett på to forsøk Har disse motorene noen historie på at det kan oppstå sprekk i toppdeksel?
OLEZZ Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Ville kontrollert veivhusventilasjon for å være sikker på det. Det er veldig mange som sliter med det nå i kulda. En annen ting er å bruke silikon i de gropene på baksiden og framsiden.
skiern Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Det er tett veivhusventilasjon som har skapt problemet, og tidligerer eier fikk byttet peilepinne-rør, og div andre rør og slanger. Det står riktignok ingenting om at selve veivhusventilen er bytta, men antar at dette ikke var nødvendig siden de ikke gjorde det.
OLEZZ Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Det er ikke så lett å konkludere om den må byttes eller ikke, men det er noe jeg ville gjort uansett hvis jeg først skulle byttet alle rørene.
skiern Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Hadde nok ikke vært så dumt om de hadde gjort det, nei.. Symptomer på tett veivhusventilasjon er vel blåsing/brumming fra oljepåfylling?
skiern Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 Tenkte å oppdatere denne saken i tilfelle andre opplever tilsvarende. Det viste seg at det var en liten sprekk i toppdekselet som var veldig vanskelig å oppdage. Godt å få løst et vedvarende og irriterende problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå