TM custom Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Skiftet skivene på e30'en for et år siden på grun av rust også etter noen måneder så begynte jeg å merke små vibrasjoner i rattet ved bremsing som bare ble værre og værre over en god stund. Så skiftet jeg skivene igjen i høst og da ble alt strøkent. Men så for en måned siden kom det noen små vibrasjoner igjen som bare har blitt værre fram til nå bare et denne gangen har jeg fått kast i skivene bak i tillegg. Noen som har vert borti noe spesielt som kan forårsake dette. Kjører stort sett ganske pent så det er lite bråbremsing
Simpel Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Mulig pen kjøring er problemet. Kan det være rust? Ville prøvd noen skikkelige harde nedbremsinger før jeg byttet skiver igjen hvertfall. Type 120-40 så fort du klarer
KapteinHaddock Skrevet Februar 13, 2012 Skrevet Februar 13, 2012 Mulig kalipperene dine er litt trege og derfor henger klosser på skivene hele tiden, hadde samme problem på min E36, tokk ut stemplene i calipper og pusset vekk rust. Smurte opp og problem bort =)
TM custom Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 Kjører ikke som en gammel dame da. Har en sportslig kjørestil men jeg venter ikke til siste sekund for og mate bremsepedalen i bånn. Er ikke noe rust . Bremseflatene ser helt strøkent ut og stemplene går jevnt og fint. Prøvde og kjøre litt god temeratur i skivene også bremse hardt. Hender jo det retter seg da men det ble bare værre. Tenkte litt på om det kunne være kast i nav men da burde det vel fortsatt vært kast etter at jeg skiftet skiver? Gidder liksom ikke skifte skiver for tredje gang på et år uten å finne ut hva som forårsaker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå