Gå til innhold

88' 320 m. 323-motor starter ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver igjen siden virket som ingen gadd og hjelpe i den andre tråden.

ja jeg har søkt.

Hei dere :)

Bytta for en stund tilbake den gamle e36 compacten min med en e30 cabriolet.

Henta den på prøveskilet og koste meg med den fram til prøveskiltene gikk ut.

Dagen etter tenkte jeg ut og skru litt for og gjøre den klar til eu. Men når jeg satt meg inn for og starte, var det ingenting som skjedde. Starteren gikk rundt og han fikk bensin.

par uker senere prøvde jeg igjen, og da fikk jeg start etter mye om og men, men han gikk veldig ujevnt på tomgang når han var kald. men med en gang den ble varm, så gikk han fint.

Så var jeg i motorrommet og surra litt igjen, og da mistenker jeg og ha vært nær noen kabler.

Også etter noen minutter prøvde jeg og starte igjen, men da skjedde det samme igjen, ingenting. starteren gikk rundt og han fikk bensin.

Jeg har bytta veivsensoren nå, men fortsatt ingenting. har også prøvd ned en anna tenningsmodul.

Så da kommer jeg hit for råd. Noen som har vært borti noe lignenes?

Info: e30 88 320 med 323 motor i tror jeg

preface

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Skrevet

Har nå fått sviv på bilen og går så og si greit.

Har ett par andre spørsmål om noen kan hjelpe?

Måten jeg fikk start på den, var at jeg kopla en ledning rett fra pluss fra batteri, til pluss på coil.

Også tok jeg av den som var på plussen på coilen fra før av.

Er det da mest sannsynlig en startsperre som gjør at jeg ikke får start på den uten den ekstra kabelen mellom batteri og coil?

Og en anna ting. han bruker vanvittig mye på mila, ca 2 liter? og han fusker veldig mye. Fikk feil på co. den var på 1.36

Noen som vet hva som kan være problemet der?

Skrevet

Hadde noe lignende problemer med min, startet og gikk av og til, å av og til var den ganske lik du beskriver, mitt problem var coilen. Sjekket at jordinga er som det skal vær?

Men dette forklarer vel ikke bensin forbruket da :/

Skrevet

mener på at jeg har sjekket alle jordinger. Kunne du gitt en beskrivelse på hvilken jordinger jeg må sjekke? :)

er ikke helt utdanna mekaniker ennå, så kan ikke alt helt ennå :P

Skrevet

hei, sjekk jordingen til coilen, er selv ikke utdannet ennda men hadde samme probleme på min e36 320, med å få gang på den, er det mye uforbrendt drivstoff som kommer ut eksosen når den står en stund på tomgang?

Skrevet

virker ikke som om det er jordinga heller, alt virker som det skal der.

Kommer ikke noe bensin ut av eksosen, men det stinker bensin i lange baner. og virker som han drukner med en gang jeg starter han, når den er kald. virker som om han får alt for mye bensin

Skrevet

på termostathuset sitter det ein føler som gir motoren meir bensin ved kald motor, kan det var noe med den . på 325 står det to "like" følere ved siden av hverandre, så det er mulig og bytte om stikka. då vil den drukne i bensin ved varm motor. vet ikke om det er 2 "like" på 320...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...