Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har av og til problem med at bilen begynner å riste mens den stå på tomgang, føles nesten ut som bilen går på 4-5 av 6 sylindre og når man sitter i bilen kjenner man merkbar risting og motor maler ikke som den vanligvis gjør, men høres mer ut som en 4-5 sylinders motor.

innbiller meg at det kommer oftere hvis jeg kjører i 80-100 i lengre tid (5-10 minutter) og stopper på rødt lys, føles ut som det kommer oftest da, men kan være inbilning. hvis jeg tar bilen i fri og ruser motoren opp i 5-6 omdreininger og slipper gassen forsvinner ofte problemet igjen når den er på tomgang igjen, av og til kommer det tilbake etter en liten stund. det forsvinner også hvis jeg kjører igjen, dvs etter rødt lys er ferdig og jeg kjører videre merker jeg ingenting til problemet, men det kan komme tilbake igjen neste lyskryss. det er også helt tilfeldig, jeg kan kjøre ukesvis uten problemer, så plutselig kan jeg slite med rykking på en tur, og neste gang er det fint igjen.

Går derfor utifra at det kanskje er coil eller ledninger tilknyttet dette. tennplugger ble skiftet 9000 km siden og burde ikke være gåen.

noen som har lignende erfaringer eller tips?

Skrevet

uffda. diagnoser er dyre de!

kostet meg 2000kr sist gang, bare for at de skulle plugge i kontakten... vel å merke med en ford mondeo på ford forhandler, men alikavel, holder meg unna det...

eller er prisene hyggeligere på slike ting?

Skrevet

Følger med på denne da jeg har akkurat samme problem på min 98 523iA. Har byttet plugger og det løste ikke problemet.

Det lokale BMW-verkstedet skulle ha rundt 1200kr for å lese av feilkoder, så jeg blir nok heller å kjøpe diagnoseutstyr fra dealextreme.

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...