Gå til innhold

E39 med alvorlig abs/ASC feil. Flere ting byttet! Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 99 mod 520i man med abs/Asc feil, eller det er i hvertfall de lampene som lyser. Det som skjer er at gassen jazzer seg opp selv, eller bilen drar selv etter at man har begynt å kjøre. Turtallet øker når man clutcher for å bytte gir.

Har til nå byttet alt som diagnosen har sagt ifra. Byttet hjullagre og føler der diagnosen har sagt ifra. Byttet abs styreenhet med det var det ikke.

Fikk feil på spjeldmotor, men prøvde med en annen men funket fortsatt ikke.

Det siste som diagnosen viser nå er at det er noe med can-bus og referer til speedometer. Kan en feil i speedometer gjør sånn at lampene lyser for abs/Asc og fysisk koble ut abs'n på bilen og gjøre sånn at bilen gasser selv?

Noen som har vært bort i dette på E39?

Håper noen skjønner dette og kan hjelpe meg :)

Skrevet

Du sletter alle feilkoder først, for så å kjøre bilen litt og lese av på nytt?

Det er ikke alltid det er samsvar mellom hvilken del som lager problemet, og den delen som dukker opp i diagnosen. Dette gjelder spesielt på sensorene til feks veivaksling/kamaksling etc.

Ring Rune Sekkingstad, han driver et verksted her på Sotra, har mye peiling på BMW og har vært veldig behjelpelig med meg hvertfall..

Skrevet

Jada alt blir slettet for så å kjøre bilen litt.

Men lampene kommer på igjen, og bilen gasser av seg selv og vibrering i bremsepedal som før.

Merkelig feil dette her, men canbus referer til internfeil på instrumentet så skal prøve et annet instrument bare for moro skyld.

Men om noen har noen flere ideer på hva dette kan være så er jeg mottakelig for tips :)

Skrevet

Det utveksles mye signaler via CAN bus, bla ASC så det er nok en god ide å prøve et annet speedometer, forutsatt at kodingen i speedo kan fungere med bilen din

Skrevet
Du sletter alle feilkoder først, for så å kjøre bilen litt og lese av på nytt?

Det er ikke alltid det er samsvar mellom hvilken del som lager problemet, og den delen som dukker opp i diagnosen. Dette gjelder spesielt på sensorene til feks veivaksling/kamaksling etc.

Ring Rune Sekkingstad, han driver et verksted her på Sotra, har mye peiling på BMW og har vært veldig behjelpelig med meg hvertfall..

Har du nr til han Rune?

Skrevet

Ser ut som vi har oppdaget feilen. Det er 2 ledningsbrudd under spjeldmotoren.

antakelig så har det vært mus på ferde her, for slikt lednings brudd er ikke så normalt.

Kommer med update på mandag når ledningene blir fikset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...