Gå til innhold

Tilbakemelding fra statens vegvesen etter teknisk kontroll!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en 318i som jeg byttet motor til en 318is grunnet toppen røk på den andre motorn, blei stoppet og fikk mangel på at jeg hadde feil motor, jeg har nå fått skaffet en dele motor som jeg har satt i og fikk denne tilbakemeldingen fra statens vegvesen: 6:15 Bileier må dokumentere opphav av motor i hensikt til § 7-2. hva er det jeg skal gjøre med dette? kjøpte motoren av en kar som skulle ha bakdelen av bilen, så den bilen finnes ikke lenger.

Skrevet

Står vel et motornummer på motoren?

Må vel ikke dokumentere annet enn hva slags motor det er, og hvilket årstall den kommer fra eller?

Det er jo ikke ulovlig å bytte motor, så lenge den er like stor(ant HK) og ikke har større utslipp enn originalt på den bilen du har. (ville i hverfall jeg trodd...)

Hva sier forresten §7.2?

Skrevet

Det må vel finnes noen dokumentasjon på den bilen du tok motoren fra, om den er hoggd så regner jeg med det ligger inne papirer på dette og om noen har restene stående så må det vel være noen form for papirer på bilen hos biltilsynet i forhold til siste eier, med mindre dette blir slettet en viss tid etter bilen er avskiltet. Det har jeg ingen anelse om.

Du bør jo ringe statens vegvesen å si det samme som du skrev å se hva de sier til det, tror vel de skal kunne hjelpe deg med dette.

Skrevet
blei stoppet og fikk mangel på at jeg hadde feil motor

Hvordan fant de ut det ved å stoppe deg i kontroll.? :?

Utenom det så vil de vel ha kvittering på kjøp av motor for å sikre at det ikke er stjelt.

Dette i tillegg som nevnt ovenfor.

Skrevet
blei stoppet og fikk mangel på at jeg hadde feil motor

Hvordan fant de ut det ved å stoppe deg i kontroll.? :?

Utenom det så vil de vel ha kvittering på kjøp av motor for å sikre at det ikke er stjelt.

Dette i tillegg som nevnt ovenfor.

Viste bilen min på drøbak da han klarte å prestere å si at jeg hadde i en større motor, kom tilbake en uke etterpå med en 318i motor da de bare fortalte meg at jeg skulle vise bilen på opp og om gruppa på risløkka fordi de hadde ikke peiling ! utrolig at han klarte å fortelle meg at bilen min var "ombygd" første gang jeg viste den da!

Og han på risløkka mente det at jeg trengte papirer på motoren fordi de var redd for at bilen var stjålet og at jeg hadde kjøpt tyvgods.

Så det dere mener er at jeg skal spørre han fyren jeg kjøpte motoren av om chassi nr, reg nr og eventuelt lage en kontrakt på at jeg kjøpte motoren i fra han?

Skrevet

Jeg var gjennom d samme me min e30 320i da jeg godkjente den med m3 s14 motor. Jeg fant motornummeret på blokka, ringte BMW Norge og fikk chassinummer og alle opplysninger om bilen den satt i orginalt. Leverte dette til BT på Risløkka(v/Roy Tveitan på ombyggingsgruppa), så var den saken grei :)

Skrevet

Lekkert, fått tak i chassi nr og reg nr på bilen motoren satt i, så da er det vel bare å ta turen tilbake for å godkjenne det ! :)

Skrevet
Lekkert, fått tak i chassi nr og reg nr på bilen motoren satt i, så da er det vel bare å ta turen tilbake for å godkjenne det ! :)

Men få med en kvittering på at du har kjøpt den også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...