hermanoo90 Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Hei! Jeg har null til 10% peiling på differ. Jeg ønsker å kjøpe en Diff med original 25% Lamell sperre fra fabrikk. Jeg har en E30 325. Hvilken type diff er det og hva er de forskjellige utvekslingene? Hva ligger disse ca i pris nye og brukt. Tusen takk på forhånd for alle gode svar!
Hawkon88 Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Du skal ha en 188 diff. Også kalt lille diffen. Brukt, så er den nødt til å komme fra e30 325 og m3. (pluss et par e28 og e34 også?) Du kan bytte inmat i den du allerede har til feks quife. Da vil du også kunne endre utveksling, hvor mye brems du vil ha etc. Brukt i god stand ligger disse diffene fra 3500-5000kr. Avhengig av slitasje, olje osv.
jorg1s1 Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Det er den store (og største) diffen som ble levert på E30. 188mm innmat. E28 og E34 brukte også denne diffen på de minste modellene, bare med et annet baklokk. Tørr ikke spesifisere nøyaktig hvilke modeller, så god innsikt har jeg ikke akkurat her. Ble levert i flere forskjellige utvekslinger bare til E30, har sett de fra 3.64 til 4.45. 3.64, 3.73 og 3.91 er vel de mest brukte? Brukt må du nok bla opp 4-5 tusen for en slik diff til E30.
hermanoo90 Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Hva betyr de forskjellige utvekslingene i forhold til akselerasjon og toppfart?
jorg1s1 Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Jo høyere tall, jo høyere aks og lavere toppfart. Egentlig så er det et forholdstall, eks 3.91:1, ikke bare 3.91 - men folk skriver aldri det for det er alltid 1. Har 3.91 og før da jeg hadde M20B25 motor så synes jeg det var helt perfekt. Bedre aks enn de med 3.64, og allikevel gjorde den over 200 på GPS. Har du chip som har flytta sperra til ca 7000, som mange har - så klarer du hvertfall 210+ GPS om du har litt store hjul også. Dette er over 240 på speedometer, som mange måler i...
hermanoo90 Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Okei, så 3.91:1 diffen er å anbefale til m20b25 ? hvor langt gikk 2 og 3. giret? på speedometeret? har normal chip til ca 6500
Simon S Arvesen Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Okei, så 3.91:1 diffen er å anbefale til m20b25 ? hvor langt gikk 2 og 3. giret? på speedometeret?har normal chip til ca 6500 Den sperrer på 6250 originalt.
Heen Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Kjøpte bilen min (samme som din) med en Diff fra E30 M3, med 3.25 utveksling og 25% brems. Denne var helt super, og svikta aldri. Bytta imidlertid denne til en 3.73 diff (trolig med 40% brems) og det ble en stoor forskjell, langt bedre akselerasjon og mye bedre til mitt bruk og den motoren. Vet også om folk som har brukt 4.10 diff, noe som gir en enorm akselerasjon, men selvfølgelig lav toppfart. Tror 3.64 til 3.91 kan være et godt valg for din del
bmw_odd Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 jeg har 188 diff med 25% spærre og 3,91 i utveksling på min m20b25 og er godt fornøyd med det! har prøvd både 3,64og 4.10 diff men liker 3,91 diff best. Da får du både grei toppfart og grei akselerasjon!!
hermanoo90 Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 jeg har 188 diff med 25% spærre og 3,91 i utveksling på min m20b25 og er godt fornøyd med det!har prøvd både 3,64og 4.10 diff men liker 3,91 diff best. Da får du både grei toppfart og grei akselerasjon!! hva kan du dra 2 og 3 giret til, vist på speedoen?
hermanoo90 Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Okei, så 3.91:1 diffen er å anbefale til m20b25 ? hvor langt gikk 2 og 3. giret? på speedometeret?har normal chip til ca 6500 Den sperrer på 6250 originalt. okei !
jorg1s1 Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Okei, så 3.91:1 diffen er å anbefale til m20b25 ? hvor langt gikk 2 og 3. giret? på speedometeret?har normal chip til ca 6500 Aner ikke, speedometeret fungerer ikke så har bare GPS å vise til. Men en kammerat sa at speedometeret hans bikker 240 km/t når han har rett over 200 på GPS. Finnes flere slike kalkulatorer som du putter inn utveksling på girkasse og diffs samt hjuldim, så får du opp hastighet og turtall på hvert gir. Pleier selv å bruke den på Autopower.se. Det blir jo da teoretisk reell hastighet, men er jo ikke store marginene på lavt turtall, og du har vel kanskje kjørt litt med GPS så du vet ca hva marginene er også.
engen90 Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Man får alt fra rundt 1:2,9ish til 1:4,44. Har hat begge deler på 325'n min, 4,44'n med diffbrems. Og kjøpe fabrikny orginaldiff er bare og drite i hvis du tenkte på det, koster rundt 20 tusen om jeg ikke husker gærlig, men er vel ikke å få tak i uansett. Har inntrykk av at mange diffbremser er relativt slitene og bremser lagt ifra 25% som de skulle orginalt, men man får jo kjøpt ny lamell og det er en helt grei jobb å bytte den. Når vi er inne på det, de skal liksom bremse 25%, men 25% av hva? Har ikke helt skjønt hva som egentlig menes med det og blei litt nyskjerrig
Morty999 Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 om bremsen er sliten er det for gjort å fikse den igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå