Sturlis Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Har seriøse problemer med å lufte kjølesystemet på m20'n som står i e34'n min. Det er sirkulasjon der (ny toppakning, vannpumpe og termostat), men den bare koker, og det blåser kaldt i bilen... Har m20 i e30'n og, men der er det ikke så vanskelig. Det er vel kanskje fordi e34'n ikke har ekspansjonstank (tank i radiatoren) pluss at den har todelt varmeapparat? Har noen en lur måte å gjøre dette på? Trykk/vakum? Hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexx942 Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Har seriøse problemer med å lufte kjølesystemet på m20'n som står i e34'n min. Det er sirkulasjon der (ny toppakning, vannpumpe og termostat), men den bare koker, og det blåser kaldt i bilen... Har m20 i e30'n og, men der er det ikke så vanskelig. Det er vel kanskje fordi e34'n ikke har ekspansjonstank (tank i radiatoren) pluss at den har todelt varmeapparat? Har noen en lur måte å gjøre dette på? Trykk/vakum? Hvordan? Er vel egentlig berre å pumpe godt på slangane heile tida for å få ut lufta, og bruke lufteskruen på radiatoren og termostathuset, og når det kjem ein jamn strøm me kjølveske ut av desse lufteskruane kan du skru til. Først radiator også termostathus...Og selfølgelig ha varmeapparatet på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2012 Tro meg, jeg har prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Hadde akkurat samme problemet på en 525i m20. Endte med at jeg bytta topp, men hadde akkurat samme problemet fortsatt. Da koblet jeg utenom varmeregisteret, problem løst. Verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet Februar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2012 Må nesten ha varmeapparatet da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Varmeapparat må man ha, men hvis motoren funker når den går uten kan jo feilen ligge i varmeregisteret. Eller for dårlig sirkulasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå