FrankRuben Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Hei! Ny her på forumet, så kan vell starte å fortelle litt! Jeg er nylig blitt eiger av en 523ia. Det er min første BMW, og til nå er jeg ganske fornøyd! Kjøpt av en her på bimmers faktisk! Anyway, det er original anlegg i bilen, og ja jeg vet, ikke så verst lyd. Men tenkte nå å oppgradere alikavell jeg! Så tips? Burde jeg mekke 2dins for eksempel? Jeg har ikke tenkt å bruke GPS ellerno sånn(ikke nå i den næreste tid vertfall), men kan jo være artig med en 2dins fordiom? Også ser det jo så mye bedre ut! Ingenting er bestemt av noe slag om anlegget, så fyr løs! Om det kan være aktuelt å kjøpe av noen på forumet/finn, link link! Jeg skal installere alt selv med litt hjelp av bror(BMW frelst), så tips er også velkommen! Prisklasse tror jeg vil sette til rundt 6k? kan strekke det litt, men spørs hva for. på forhånd takk! /// Frank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Du sier veldig lite om hvor omfattende du har tenkt å gjøre det. Skal du bytte ut bare headunit? Eller skal du oppgradere høytalere, og eventuelt montere subb også? Hvis du skal ha en 2din som ser kledelig ut i bilen, så vil jeg anbefale å kjøpe Dynavin (bilder finnes i tråden min, på side 7), men denne er ikke spessielt godt egnet som en god headunit for skikkelig bilstereo. Så om du skal oppgradere mer enn bare spilleren, og du er kresen på lyd, så er den nok ikke å foretrekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrankRuben Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2012 Nye høytalere framme(altså 2 stk) og subb ja! Når det kommer til lyd så er jeg ikke særlig kresen, skal ikke være ubærbar mye bass, helt casual, men likevell i stand til å yte bra! Om det kan forstås:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Tolker det som at du er i omtrent samme gate som meg da. For deg da vil Dynavin fungere fantastisk, selvom prisen er en smule stiv. Har du planer om å kjøre høytalerne rett fra spilleren eller skal de via forsterker? Utover det har jeg ikke noen gode råd ang. høytalere og subb. Har selv en 2x10" kasse med 2 stk Pioneer Champion Pro series bassere. Dette for meg et bassoppsett som passer ypperlig til å få en rolig markant bass, men også kunne få bakluka til å flekse en liten smule. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrankRuben Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2012 Høres ganske ut som noe jeg kan tenke meg ja, men lurer meg på om jeg burde kjøre forsterker og en 12" subb, vet ikke helt... Vet ikke om det er litt overkill for meg i min situasjon eller hva det skal være, men vil jo kunne skru det litt opp av og til! Men den 2dins'en, fins det er sted den er billigere en 6k? Den ser Yppppperlig ut, og var en sånn(sett den før på andre bilder) jeg var på jakt etter! Kler bilen perfekt! Ser det er norsk layout osv på den, men sånt skal jeg klare meg uten.. 6k blir litt mye tror jeg for den alene.. ///frank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Høres ganske ut som noe jeg kan tenke meg ja, men lurer meg på om jeg burde kjøre forsterker og en 12" subb, vet ikke helt... Vet ikke om det er litt overkill for meg i min situasjon eller hva det skal være, men vil jo kunne skru det litt opp av og til!Men den 2dins'en, fins det er sted den er billigere en 6k? Den ser Yppppperlig ut, og var en sånn(sett den før på andre bilder) jeg var på jakt etter! Kler bilen perfekt! Ser det er norsk layout osv på den, men sånt skal jeg klare meg uten.. 6k blir litt mye tror jeg for den alene.. ///frank Du får kjøpt look-a-likes (aner ikke hvordan de fungerer i forhold) på ebay. Prisen er alt ifra 2500,- og oppover. Utgavene som går igjen er Dynavin replica og Hualingan replica. Du får ta en titt å se om du blir noe klokere. Om du skal ha original Dynavin, så er du nok dessverre nødt til å betale en temmelig stiv sum. Har tidligere hørt noe om at dette komponentsettet skal være veldig trivelig å drive rett fra spilleren, uten at jeg tørr å forsikre deg om at det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrankRuben Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2012 Lookalikes, hvordan preformer dem i forhold til orginal da? Om du har noe clue om det, har letet en stund, men har ikke funnet noe sadly:s Vet ikke hva jeg leter etter liksom når jeg er på ebay:/ Angående subb, vil helst ha den ferdig i "hus"! Takk for hjelp så langt! ///frank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 http://www.ebay.com/sch/?_kw=e39%20navi ... pos=&gbr=1 Enjoi! Som sagt, har ingen anelse om hvordan disse fungerer i forhold til original, da jeg kun har testet original Hualingan og Dynavin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrankRuben Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2012 Så lett var det ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin1379 Skrevet Februar 21, 2012 Share Skrevet Februar 21, 2012 Har en 2 din spiller du kan få for 2500,- Er en kenwood dnx 7200 Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Du burde hvertfall koste på frontsettet ditt en forsterker 25 watt rms fra spilleren er ikke brukbart til noe som helst som skal holde ei stund, og som ikke er laget av papp. Kontakt meg gjerne for mer info/hjelp med bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå