Dhamree Skrevet Februar 14, 2012 Share Skrevet Februar 14, 2012 Noen som kan fortelle meg eksakt hva som må gjøres for å bygge 210 diff i e30, ser også noen har oljekjøler er det en spesiell diff som er levert med dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Noen som kan fortelle meg eksakt hva som må gjøres for å bygge 210 diff i e30, ser også noen har oljekjøler er det en spesiell diff som er levert med dette ? Anbefaler deg å ta et søk på det du skrev i overskriften. Samtidig kan du se i feks min prosjekt tråd, der vil du finne bilder. Alpina hadde vel noen utgaver med kjøling, du sliter med å finne slike orginale deler om dagen, og om du finner så har det en tendens til å koste mer enn det smaker desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Du finner også en fin tråd om dette på ppf sitt forum. Der står alt godt forklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Oljekjøling er kurant. Har bygd det selv på min, men d har du kanskje sett..? Tilton har ei fin pumpe som er beregna for diffkjøling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 http://www.motorsport24.de/motorsport-t ... fferentialölkühlung::1873.html Enkelt lage selv, på linken er ferdig kitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoldPearl_E30 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 koed har også ei elektrisk oljepumpe til å bruke på diff og girkasse, så grei ut den 1593kr.... vurderer ei sånn selv. https://www.koed.no/2.2.asp?billede=621 ... 62143&nr=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Februar 15, 2012 Share Skrevet Februar 15, 2012 Den pumpa der fra Koed er samme pumpe som Biltema selger, og på Biltema er den billigere... MEN.... Den pumpa der er det ikke vits i å bruke til diffkjøling. Det er ei tannhjulspumpe, og den skummer olja for mye. Jeg veit dette fordi jeg har prøvd akkurat samme pumpa på diffen min. Jeg ble advart av en svenske mot det samme, men tenkte jeg skulle prøve. Begynte å spinne på ett hjul ganske umiddelbart etter at jeg starta pumpa på Våler i fjor. Så det der funker ikke. Tiltonpumpa er ei membranpumpe som er beregnet til slikt, og den var ikke spesielt dyr heller. Tror den kosta mellom 150 og 200 dollar fra summit. EDIT: her er den, 170 dollar: http://m.summitracing.com/parts/TIL-40-524 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoldPearl_E30 Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Okey, kjekt å vite Takker for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå