Andyyyyy Skrevet Februar 15, 2012 Skrevet Februar 15, 2012 Har hatt litt problemer med ei takluke på min e36 som lever sitt eget liv. Den er elektrisk. Det er slik at av og til funker den og av og til funker den ikke. Når det først kommer lys i bryteren, så fungerer den vanligvis helt til jeg skrur av all strøm. Har også samme problemet med klokka(analog) og varme i bakruta. Alle disse lever sitt eget liv. Har byttet rele til takluka, altså det releet som sitter oppe i taket der motoren til takluka sitter, dog uten hell. Oppfører seg samme som før. Kan det være noen sammenheng her? et felles rele eller noe sånt? Har også hørt noe snakk om comfort rele, men har ikke elektriske vinduer så trodde ikke jeg hadde dette. Takker på forhånd for svar. Og ja, er fult klar over at det finnes tråder om dette, men klarte ikke å finne noe svar:(
KrHeLl Skrevet Februar 15, 2012 Skrevet Februar 15, 2012 hmm. hvis comfort rele'et er gåent så er det som regel kun vindu/takluke og sentrallås dette går ut over. Ut fra de andre feilene så tviler jeg på at det er dette releet, men selvfølgelig skal ikke si dette 100% sikkert. Har du noen problemer med lys gennerelt ellers i bilen? Hvilken årsmodell er bilen? (Prod. dato)?
Andyyyyy Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Ja det var litt rart akkurat det med comort releet for sentrallåsen fungerer helt perfekt og ingen problemer med lys eller noe. Bilen er produsert i 94;)
KrHeLl Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Ja det var litt rart akkurat det med comort releet for sentrallåsen fungerer helt perfekt og ingen problemer med lys eller noe. Bilen er produsert i 94;) Tidlig eller sen årgang? sjekk via mekonomen.
Andyyyyy Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Stod ikke noe om sen eller tidlig årgang etter det jeg kunne se:( Har det noe å si egentlig?
KrHeLl Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Stod ikke noe om sen eller tidlig årgang etter det jeg kunne se:( Har det noe å si egentlig? Sorry trodde det stod der. Ser ikke ut til å trenge den infoen for dette problemet. Det som kan være tricky er at bilen kan ha forskjellige versjoner av ledningsnettet etter prod.måned. eksempelvis tidlig 94 og sen 94. Ut fra det jeg kan se, går klokken og varmetrådene på samme kurs, sikkring nr.23, men de har også en ekstra sikkring: -varmetrådene har en sikkring ekstra; sikring nr.20 -klokka har en sikkring ekstra; sikring nr.31 Mens sikkring for takluke går på sikkring nr.1 (denne er koblet mellom comfort-relay og strøm-distrubusjonen) Så denne kan du ta ut og måle i stikket til sikkringen om problemet ligger før eller etter comfort relay'et. Skal skikke litt mer på det i morgen/idag
Andyyyyy Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Skrevet Februar 17, 2012 Tusen takk for meget bra hjelp.. Skal sjekke dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå