Balleks Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Hei! Har en BMW 523 E39 med Automat tiptronic som er rullet rett over 201 000. Og i det siste har jeg fått noen litt uhyggelige opplevelser med den! Det virker rett og slett som om den hakker litt på giren noen ganger! Jeg har ikke funnet ut hvilken gir det er på. Men i går var jeg på veg opp en bakke i rundt 60 km/t, å da den skulle gire ned så hakket den 2-3 ganger før den girte ned. Som om den ikke kom seg i gir! Kansje ikke beste forklaringen, men håper noen har tips om hva dette kan være! Tror ikke oljen er skiftet på kassa noen gang, så det bør jo gjøres uansett. Det er ikke noe som skjer veldig ofte, men har sjedd nokk ganger til at jeg blir litt svett av tanken på at noen kan være galt med kassa!
dejavu Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Hei!Har en BMW 523 E39 med Automat tiptronic som er rullet rett over 201 000. Og i det siste har jeg fått noen litt uhyggelige opplevelser med den! Det virker rett og slett som om den hakker litt på giren noen ganger! Jeg har ikke funnet ut hvilken gir det er på. Men i går var jeg på veg opp en bakke i rundt 60 km/t, å da den skulle gire ned så hakket den 2-3 ganger før den girte ned. Som om den ikke kom seg i gir! Kansje ikke beste forklaringen, men håper noen har tips om hva dette kan være! Tror ikke oljen er skiftet på kassa noen gang, så det bør jo gjøres uansett. Det er ikke noe som skjer veldig ofte, men har sjedd nokk ganger til at jeg blir litt svett av tanken på at noen kan være galt med kassa! Du bør vel få tatt en diagnose. Ikke sikkert det er gearkassa som er på felgen. Det er nok av sensorer på disse bilene, som kan forårsake fusking,og som ikke koster skjorta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå