smurfekongen Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Noen her som vet forskjellen på 3 literen som sitter i 2010/11 mod 525d(204 Hk) og 3 literen i 530d(245 Hk) av samme årgang?Er det bare programvare eller er det større tekniske forskjeller?
thamule Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Forskjellen mellom x25d 197hk og x30d 231 hk er dyser og programvare. Veit ikkje med dei helt nye dessverre...
ArneG85 Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Samme motor, bare detunet. ESS tuning får 305 hester ut av 325d'en så potensialet ligger der
Tore_S Skrevet Februar 16, 2012 Skrevet Februar 16, 2012 Jeg har sjekket dette litt da jeg har en 2010 F10 525da, det er samme motor med samme turbo, dyser og downpipe! Kan få tatt ut 340hk og ca 680nm både på 525d og 530d! Begrensningene på 525d blir girboks og drivlinje... Sportsautomaten jeg har heter GA8HP45Z, og det sier at det er en 8 trins automat som er beregnet for moment opp til 450nm, vet ikke hvor mye sikkerhetsmargin det er men vil tippe et sted mellom 15% og 25% en manuell kasse tåler sikkert mere... Fra 2012 modellen er 525d en 2 liters 4er, noe som jo er ganske tragisk!!!
smurfekongen Skrevet Februar 16, 2012 Forfatter Skrevet Februar 16, 2012 Jeg har sjekket dette litt da jeg har en 2010 F10 525da, det er samme motor med samme turbo, dyser og downpipe! Kan få tatt ut 340hk og ca 680nm både på 525d og 530d! Begrensningene på 525d blir girboks og drivlinje... Sportsautomaten jeg har heter GA8HP45Z, og det sier at det er en 8 trins automat som er beregnet for moment opp til 450nm, vet ikke hvor mye sikkerhetsmargin det er men vil tippe et sted mellom 15% og 25% en manuell kasse tåler sikkert mere... Fra 2012 modellen er 525d en 2 liters 4er, noe som jo er ganske tragisk!!!.2 liter R4 er tragisk ja.Jeg har også en 525da 2010 med åttetrinns automat.Sikkert samme som din.Min er sølvfarget dog.Merkelig det med gearkassen.Tåler den i 530da mer moment?Jeg sjekket litt tabeller hos "chiptunerne" på nettet.Der kan bare 525 chippes til ca 245 hk 510nm mens 530 glatt tunes til rundt 280 hk og langt over 600nm så derfor jeg lurte på om turboen var mindre,andre dyser osv.Momentet er vel 450nm standard på 525 så rart hvis den ikke tåler mer.En mekaniker fortalte at risken for tett partikkelfilter også øket kraftig veg chiptuning.
Tore_S Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Jeg snakka med trf racing om omprogramering av bilen, det er samme dele nummer på turbo, dyser og downpipe på 525d og 530d F10, han tar ut 320hk/670nm, ikke 340hk som jeg skrev i går det jobbes med ett oppsett der partiklefilter fjernes, og da er det muligheter for å ta ut enda mere på denne motoren..... Men det var det med denne girboksen da!!!! 530d har nok en kraftigere boks vil jeg tro, men uansett vil nok ikke over 600nm være noe problem på våre biler heller om man kjører normalt og ikke herjer med bilen! Jeg har nå en tuning boks fra dte systems som har stått på siden bilen var ny! Har da ca 260hk/550nm som den står nå, den kan justeres i 8 trinn, når den står på Max går girboksen i nødmods ved pådrag... Mulig dette hadde gått bra ved omprogramering da boksen egentlig bare tukler med noen signaler! Den er koblet til kamsensor, turbotrykkssensor og railtrykksensor.... Det beste hadde jo vært omprogramering men det er ikke mulig enda uten å fysisk ta ut styreenheten til motoren, etter hvert kommer det sikkert en løsning på dette som det gjorde på e60 etter 2 år da den var ny
smurfekongen Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Skrevet Februar 17, 2012 Jeg har nå en tuning boks fra dte systems som har stått på siden bilen var ny! Har da ca 260hk/550nm som den står nå, den kan justeres i 8 trinn, når den står på Max går girboksen i nødmods ved pådrag... Mulig dette hadde gått bra ved omprogramering da boksen egentlig bare tukler med noen signaler! Den er koblet til kamsensor, turbotrykkssensor og railtrykksensor.... Det beste hadde jo vært omprogramering men det er ikke mulig enda uten å fysisk ta ut styreenheten til motoren, etter hvert kommer det sikkert en løsning på dette som det gjorde på e60 etter 2 år da den var ny Ok.Tusen takk for svar.Ang den boksen fra DTE.Er det bare en box som kan fjernes når som helst uten at merkforhandler oppdager det hvis noe skulle hende mht garanti?Har jo fortsatt 3,5 år 180000 km igjen av garantien så blir litt vurderingsak det der.Om man skal tune eller ikke mener jeg.Hva kostet boksen og hvor kjøpte du den?Hvor holder forresten TRF racing til?
smurfekongen Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Skrevet Februar 17, 2012 Sitter vel en GA8HP70Z i 530en.. Ok.Hvordan finner jeg ut lettest hvilken type jeg har?
Tore_S Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Jeg har nå en tuning boks fra dte systems som har stått på siden bilen var ny! Har da ca 260hk/550nm som den står nå, den kan justeres i 8 trinn, når den står på Max går girboksen i nødmods ved pådrag... Mulig dette hadde gått bra ved omprogramering da boksen egentlig bare tukler med noen signaler! Den er koblet til kamsensor, turbotrykkssensor og railtrykksensor.... Det beste hadde jo vært omprogramering men det er ikke mulig enda uten å fysisk ta ut styreenheten til motoren, etter hvert kommer det sikkert en løsning på dette som det gjorde på e60 etter 2 år da den var ny Ok.Tusen takk for svar.Ang den boksen fra DTE.Er det bare en box som kan fjernes når som helst uten at merkforhandler oppdager det hvis noe skulle hende mht garanti?Har jo fortsatt 3,5 år 180000 km igjen av garantien så blir litt vurderingsak det der.Om man skal tune eller ikke mener jeg.Hva kostet boksen og hvor kjøpte du den?Hvor holder forresten TRF racing til? Trf racing holder til på Rena, han har laget en genial tråd om dieselmotorer : viewtopic.php?t=177720 Det er en boks som kan fjernes når som helst ja! Det var BMW forhandleren her hjemme som bestilte og monterte den for meg! Betalte 5000,- fikk den ganske billig, koster 6900,- på nettsiden : www.dte.no Om du snakker med dem så legger de inn programmer som tar ut mere effekt en det som står oppgitt på siden deres....
smurfekongen Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Skrevet Februar 17, 2012 Jeg har nå en tuning boks fra dte systems som har stått på siden bilen var ny! Har da ca 260hk/550nm som den står nå, den kan justeres i 8 trinn, når den står på Max går girboksen i nødmods ved pådrag... Mulig dette hadde gått bra ved omprogramering da boksen egentlig bare tukler med noen signaler! Den er koblet til kamsensor, turbotrykkssensor og railtrykksensor.... Det beste hadde jo vært omprogramering men det er ikke mulig enda uten å fysisk ta ut styreenheten til motoren, etter hvert kommer det sikkert en løsning på dette som det gjorde på e60 etter 2 år da den var ny Ok.Tusen takk for svar.Ang den boksen fra DTE.Er det bare en box som kan fjernes når som helst uten at merkforhandler oppdager det hvis noe skulle hende mht garanti?Har jo fortsatt 3,5 år 180000 km igjen av garantien så blir litt vurderingsak det der.Om man skal tune eller ikke mener jeg.Hva kostet boksen og hvor kjøpte du den?Hvor holder forresten TRF racing til? Trf racing holder til på Rena, han har laget en genial tråd om dieselmotorer : http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=177720 Det er en boks som kan fjernes når som helst ja! Det var BMW forhandleren her hjemme som bestilte og monterte den for meg! Betalte 5000,- fikk den ganske billig, koster 6900,- på nettsiden : http://www.dte.no Om du snakker med dem så legger de inn programmer som tar ut mere effekt en det som står oppgitt på siden deres.... Ok.vil gjerne ha mer effekt,men ikke så mye at gearkassen tar kvelden.Nå er jeg jo en voksen mann som ikke kjører gris eller herjer med bilen så ekstra effekt blir jo bare brukt til aksellerasjoner på motorveien og under forbikjøringer.
Spretter Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Sitter vel en GA8HP70Z i 530en.. Ok.Hvordan finner jeg ut lettest hvilken type jeg har? http://realoem.com/bmw/select.do Skriv inn 7 siste fra VIN (2 bokstaver og 5 tall). Da kommer din bil opp.
Tore_S Skrevet Februar 17, 2012 Skrevet Februar 17, 2012 Sitter vel en GA8HP70Z i 530en.. Ok.Hvordan finner jeg ut lettest hvilken type jeg har? http://realoem.com/bmw/select.do Skriv inn 7 siste fra VIN (2 bokstaver og 5 tall). Da kommer din bil opp. Genialt Btw, på min er det 1 bokstav og 6 tall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå