Rallkattli Skrevet Februar 16, 2012 Share Skrevet Februar 16, 2012 Hei har nå vurdert å handle meg en BMW 318i her er link http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results&AdItemId=1420355&ItemList=1295893,1338891,1402680,1406509,1419750,1420355 Lurte på hva som er normale feil på denne bilen. og litt tips til hva jeg bør se etter, slakke og divs... Han som eier den sier :informasjon, så e nestn alt av slitedela bytta +++ har vert eid av en gammel mann i 60 åran i 5 år. biln e påkosta 40l i de siste 2 åran og 99% rustfri. har heller ikke nå tikking i motorn eller nåkka tull der. sist uka vart det bytta veivhusventilasjon og toppdekkselpakkning. men som sakt pris e ikke fast satt til 30000 ved rask handel =) Den er også nettop blitt EU godkjent, EU-ok til oktober 2013. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 - Se etter lekkasjer rundt bensingalleriet - Vakumslanger? - Rust bakluke - Ledningsbrudd/floke/brent kabelgang til bakluke - Svetting av girboks/differensial (Særlig simring bak girboks) - Rust hjulbuer, og opphengsstag - Jekk opp bilen og skjekk styrekuler? - Hjullager bak? - Ta med til ett verksted og lese av feilkoder? - Lambdasonde er et kjent problem på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallkattli Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2012 - Se etter lekkasjer rundt bensingalleriet- Vakumslanger? - Rust bakluke - Ledningsbrudd/floke/brent kabelgang til bakluke - Svetting av girboks/differensial (Særlig simring bak girboks) - Rust hjulbuer, og opphengsstag - Jekk opp bilen og skjekk styrekuler? - Hjullager bak? - Ta med til ett verksted og lese av feilkoder? - Lambdasonde er et kjent problem på disse. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 M43 er sterke motorer. jeg hadde en som var passert 300.000km som fortsatt var gulle god uten en eneste tikkelyd. Kjørte landet rundt og utenlands flere gang med den bilen uten noe problem. men vedlikehold og god olje er viktig. Han over her har kommet med en god checkliste du kan se etter. Ser også etter om den har rustet rundt innfestning til bakaksling. Andre normale feil på disse er airbag systemet. Sjekk om airbag lampa ikke lyser osv. Kvitteringer fra vedlikehold og service/påkost fra tidligere eier er også en fordel. SIer litt om hvordan bilen har blitt behandlet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yahoo Skrevet Februar 17, 2012 Share Skrevet Februar 17, 2012 Er krute gode biler ja ! Så ut som et kjempekjøp Kan jo gå over litt foringer/dempere samtidig også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallkattli Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2012 Dette var byttet: Bremseslagan bak,dempera, drivaksel, hjullager,stabbstag med alt av foringe,oljebytte på sier bak. Komplett berebru med alt av foringe begge sien.indre og yttre styrestag begge sien.bremseskive m bremseklossa begge Sie. Nye bånd bak. Vevhusventilasjon + toppdekselpakkning.olebytte på gir ,olebytte på motor for 2mnd sian ..ny front ruta,nye løkte og endel fleire teng. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå