Gå til innhold

Carsoft 6.5: hvordan få den til å virke på WIN7 / adapter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais!

Skaffet meg nettop en Carsoft BMW 6.5 og sliter litt med å få den til å kjøre på maskinen...

som vist på bildet har den en rs232/COM kobling som ikke brukes på nye pc`er i dag, har sett litt på USB adaptere og kort som fikser dette, noen som kan anbefale best metode osv?

fikk også en feilmelding når jeg installerte cd, noe med at pc ikke klarte å kjøre 16-bit programmer (har 64-bit OS), prøvd å kjøre i XP kompatibelmodus uten hell.

noen som har Carsoft 6.5 og har funnet en måte å få det til å virke?

Skrevet

Du må ha deg ein adapter frå rs232 til usb(har på clas ohlson) og deretter få tak drivarar til usb/comport på nette ein plass(søke).

Eg måtte bruke VMvare og intallere xp på den for og få det til...

Skrevet

USB til RS232 funker sjelden. Får ikke de rette signalene i retur. Jeg måtte bruke et PCMCIA-kort med RS232. Hadde da XP. Kan hende du sliter litt med 64-bit operativsystem. Det finnes mange brukbare bærbare med rs232 i markedet - med XP. Da har du en fin "verksted-PC". Og den bør ikke koste særlig mere enn et nytt PC-kort med RS232.

Forøvrig lånte jeg bort min Carsoft 6.5 med adaptere og PC-kort til en fyr med en e39 540 varevogn for 15 måneder siden. Det var siste gangen jeg så noe til det utstyret. Er det noen som trenger slikt utstyr har jeg navn, telefonnummer, adresse og arbeidssted den gangen. Kan oppgis på forespørsel. Han kjører forbi der jeg bor hvergang han drar på jobb.

STOL ALDRI PÅ EN BMW EIER. Vi fikk kontakt gjennom det gamle BMWCCN forumet.

Skrevet

Fønka sjelden?? har no brukt den adapter kabelen frå clas ohlson på fire forskjelige maskiner og på forkjelig programeringsutstyr som må ha comport uten at eg har hatt noko problem...cluet er og finne ein drivar so duge..

Skrevet
USB til RS232 funker sjelden. Får ikke de rette signalene i retur. Jeg måtte bruke et PCMCIA-kort med RS232. Hadde da XP. Kan hende du sliter litt med 64-bit operativsystem. Det finnes mange brukbare bærbare med rs232 i markedet - med XP. Da har du en fin "verksted-PC". Og den bør ikke koste særlig mere enn et nytt PC-kort med RS232.

Forøvrig lånte jeg bort min Carsoft 6.5 med adaptere og PC-kort til en fyr med en e39 540 varevogn for 15 måneder siden. Det var siste gangen jeg så noe til det utstyret. Er det noen som trenger slikt utstyr har jeg navn, telefonnummer, adresse og arbeidssted den gangen. Kan oppgis på forespørsel. Han kjører forbi der jeg bor hvergang han drar på jobb.

STOL ALDRI PÅ EN BMW EIER. Vi fikk kontakt gjennom det gamle BMWCCN forumet.

I hellvete, er det verste jeg har hørt. Makan, blir irritert på dine vegne.

Hater folk som låner ting og tang å aldri leverer tilbake.

Hva i helvete surrer rundt oppi hodet på slike folk. De må da vel være klar over at de har lånt utstyret vær gang de ser på det????

Til alle dere som låner LEVER for helvete tilbake. Dere blir aldri eiere av tingen samme hvor lenge dere har varen.

Selv om mange sikkert tror det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...