Gå til innhold

trenger hjelp til senk - e30

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei folkens...

skal kjøpe senk til bilen min som er en 325 87 modell.

det jeg er ute etter er noe veldig stivt, helst justertbart og selvsagt god kvalitet...

noen som kan hjelpe meg med henvisninger til div sider, eller merker, anbefalinger erfaringer osv... vil ha stuk på bilen så tenker minimum 60/80 foran og 60 bak, eller noe i den duren..

takker for all respons!

Skrevet

Prisen gjenspeiler kvaliteten. Har du tenkt og ha bilen mer enn 2-3år, og fremdeles kunne benytte høydejusteringen, ville jeg kjøpt rustfritt. Stivt er det uansett om det er justerbar hardhet eller ikke. Er det bruksbilen din tror jeg du blir fort lei hvis det er for stivt.

Uansett så må du ha sveisekit fremme. 51mm fjerbein har du jo hvis det er en orginal 325. Dvs kappe de gamle beina og sveisekit på dempertoppene. Gs kommer med coilovers bak nå snart. Dvs demperen i fjeren med fjøren nederst.

Skrevet

Det kan være en fordel og sette på uniball-topplagre med en gang for å slippe å bytte gummien så ofte bak. Du vil også få en jævlig camber bak hvis ikke. Skaff deg en skrapeplate til bunnpannen først da den ligger ekstremt utsatt til, og sprekker lett.

Skrevet

ja jeg skal ha det dritt stivt, ikke dagligdags bilen nei.. søndagsbilen min blir det... plate under motor har jeg også tenkt på, for bilen er allerede lav, og bunnpanna er som du sier veldig utsatt.. skal ha bilen lenge - blir nok rustfritt da ja - takker for innspill!!

Skrevet
ja jeg skal ha det dritt stivt, ikke dagligdags bilen nei.. søndagsbilen min blir det... plate under motor har jeg også tenkt på, for bilen er allerede lav, og bunnpanna er som du sier veldig utsatt.. skal ha bilen lenge - blir nok rustfritt da ja - takker for innspill!!

Muligens ingen vinterbil da?

Jeg kjøpte FK Königsport til min E38, stillte på det stiveste og kjørte 20" med 30 profil med litt strekk...

var bra stivt...

Men det satt BOM fast i gjengene etter 1 vinter ;/

Skrevet

ingen vinterbil nei...

bom fast ja.. det er litt dritt....

jeg skal kjøre 17" med strekk og vil gjenre ha minst mulig gummi selv... for se hva det blir til..

lurer på om det ender med et kw sett eller noe fra fk. får nesten se ann litt, men må nesten bestemme meg før sesonger her;) ikke lenge igjen nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...