chaos Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Er akkurat nå på tur Ålesund - Kristiansand og har omtrent 10 timer igjen med kjøring. Har merket at når jeg gir gass så virker det som om den stopper opp et halvt sekunder før kraften kommer. Dette skjer ikke hele tiden men av og til også hyppigere etter girskift. Kan det vært turboen som sliter litt?
Spretter Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Hadde samme bil for noen år siden som nølte litt, spesielt i oppoverbakker (mer motstand) ved pådrag. Undersøkte mye, men ingen hadde noe fornuftig svar. Tok da sjangsen og kjøpte en EGR delete, dvs et rør som gjør at man kan fjerne EGR ventilen. Etter det forsvant denne nøkkingen/forsinkelsen. Vet ikke om du har nøyaktig samme symptom, men hos meg fungerte det flott!
chaos Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Skrevet Februar 18, 2012 Høres ut som det samme ja.. Ble litt engstelig for at det kunne være turboen som nærmer seg slutten av levetiden. Den har snart gått 200k. Er det en enkel operasjon å fjerne denne EGR saken?
Lasse83 Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Hadde til dels samme med min, nøkkete kjøring inn i rundkjøringer og nøling, virket på en måte som turbolag. Koblet vekk egr, og renset ventilen samtidig, og vips så var alt mye bedre
Spretter Skrevet Februar 18, 2012 Skrevet Februar 18, 2012 Veldig enkel skruing, 10 tommeltotter er ikke noe hindring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå