Gå til innhold

Forsterke oppheng til mellomaksel, e30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå byttet opphengslageret til mellomakselen min 4-5 ganger de siste årene, og er rimelig lei av at det går i stykker. Det tåler jo ikke juling. Går det an å bygge om det her, og bruke lager fra en annen bil som tåler litt mer?

Det er snakk om en 88' e30 med m20b25 bygd om til 2.7, med getrag 260 kasse, 325 mellomaksel og 325 sperrediff (188)...

Skrevet

Hva med å bruke mellomaksel og oppheng fra E36 328? Likt som M3 3.0.. Skal vel tåle litt mer hvertfall. Usikker på om opphenget er forskjellig, men akselen er større i diameter, så regner nesten med det..

• 4 weeks later...
Skrevet

Forspenn i lageret, vil si at du monterer opp alt, setter i de 2 boltene til mellomaksellageret uten å stramme til, stram så til framme på kassa å bake på diffen, før du trykker mellomaksellageret 2-3 cm fram sånn at gummien står i litt spenn å strammer til boltene, da blir levetiden på den lenger. :)

Skrevet

Har ordnet det nå, men takk for svar allikevel ;) Jeg gjorde dette nå når jeg monterte nytt lager her om dagen, men det gikk ikke an å dra det mer enn 5mm ellerno fremover, skulle gjerne ha dratt det et par mm til. Men 2-3 cm var vel å ta litt hardt i :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...