Gå til innhold

Motorbytte i 98´316i E36..

MeSs
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å tenker litt på å bytte motor i min nyinnkjøpte E36 316i Touring.. Etter å ha kjørt sprekere biler i over en lengre periode, så tar dette nesten på litt psykisk. Hehehe.

Som sagt, er fortsatt på tenkestadiet. Tenker på EU godkjenninger, tekniske kontroller, etc..

Og dette er jo bruksbilen min, så vil ikke at den skal bli stående for lenge. Maks 14dager..

Tenker mye på 318iS motor, siden den fortsatt vil se original ut, men vet ikke helt om det er verdt så mye arbeid for så "lite"? Er det å bytte motor og motorledningsnett som skal til her? Eller kan jeg bruke det eksiterende nettet?

En av M50ene, eller M52, men dette er vel mye arbeid? Touring ble jo levert med 2.8 originalt?

Har jo allerede ventilerte skiver foran, og skiver bak. 325 bakstilling med M3 diff. Bilstein understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320/325 og 318is har ventilerte skiver foran og skiver bak mtp bremsene.

325 har annen diff og drivaksler enn 316-320, som har likt.

Eu godkjenning bruker ikke alltid bry seg om antall syl, men støy og utslipp må nok ligge innenfor vognkort

Ellers burde det være mulig å få godkjent ombygg.

Hjalp en kompis bygge 316 sedan til 325, den er godkjent ombygd nå, gikk sånn akkurat mtp vekt/akselvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320/325 og 318is har ventilerte skiver foran og skiver bak mtp bremsene.

325 har annen diff og drivaksler enn 316-320, som har likt.

Eu godkjenning bruker ikke alltid bry seg om antall syl, men støy og utslipp må nok ligge innenfor vognkort

Ellers burde det være mulig å få godkjent ombygg.

Hjalp en kompis bygge 316 sedan til 325, den er godkjent ombygd nå, gikk sånn akkurat mtp vekt/akselvekt

Alt det du skriver over der er byttet allerede/eller ligger klart. :) Tenkte mer på elektronikk og bensin etc, passer dette om hverandre?

Får jeg feks cruisecontrollen på 316 min til å virke på en 325/328?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...