marjoh93 Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Heisann! Har et problem med men e39 , som jeg har beskrevet tidligere. Svar og forslag på hva som har kunnet være galt har vært utbredt og jeg har byttet disse delene. Desverre har jeg fortsatt problemer, og håper at noen av dere kan hjelpe meg Her er innlegget som min far postet på corvetteclub sitt forum. Jeg forsøker å hjelpe sønn med kjøleproblem på BMW'n -kanskje noen her som har erfaring med BMW eller generelt med kjøling?? Har parallellt sendt poden til Bimmer forum....så får vi se hvor vi får best svar Har byttet termostat Har byttet vannpumpe Har byttet radiator og ekspansonstank Motor går rolig, temperatur stiger sakte opp til driftstemp og står der en periode frem til termostaten åpner. Det strømmer damp ut av lufteskruene ved termostathuset og radiator, men samtidig begynner temperaturen på motor å stige opp mot rødmerking Varmeapparatet stod på full varme, men blåste kaldt hele tiden..... Av frykt for varmgang avbrøt vi luftingen og stoppet motor. Bilen det er snakk om er en 97 modell 520i (E39).
Mikael-B Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Den sirkulerer tydeligvis ikke. Sjekk at varmeventilen din åpner. Google it. Lekker det væske noe sted? Bytta du termostathus samtidig?
Fliid Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Høres ut som lufteprosedyrenen deres gir dere problemer. Om du kjører den driftsvarm med lufteskruene åpne, så vil det dampe ut av lufteskruene og den blir umulig å lufte. viewtopic.php?f=1&t=105814&hilit=lufting Er det øsnkelig å starte motoren med lufteskruer åpne og ekspansjontank full, så kjør den maks 30 sekunder med noen gode gasspådrag i fri gir. Så går det bra.
marjoh93 Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Den sirkulerer tydeligvis ikke. Sjekk at varmeventilen din åpner. Google it. Lekker det væske noe sted? Bytta du termostathus samtidig? Okei, takk. Byttet termostathuset samtidig ja Høres ut som lufteprosedyrenen deres gir dere problemer. Om du kjører den driftsvarm med lufteskruene åpne, så vil det dampe ut av lufteskruene og den blir umulig å lufte. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... it=luftingEr det øsnkelig å starte motoren med lufteskruer åpne og ekspansjontank full, så kjør den maks 30 sekunder med noen gode gasspådrag i fri gir. Så går det bra. tester ut lufteprosedyren du har linket til nå
marjoh93 Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Høres ut som lufteprosedyrenen deres gir dere problemer. Om du kjører den driftsvarm med lufteskruene åpne, så vil det dampe ut av lufteskruene og den blir umulig å lufte. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... it=luftingEr det øsnkelig å starte motoren med lufteskruer åpne og ekspansjontank full, så kjør den maks 30 sekunder med noen gode gasspådrag i fri gir. Så går det bra. Tusen takk for hjelpen og guiden, dette som tydeligvis ikke var gjort riktig! Du aner ikke hvor takknemmelig jeg er nå! Bilen har stått stille i en mnd nå, og det var jaggu deilig å få den ut igjen nå !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå