Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har et problem med men e39 :( , som jeg har beskrevet tidligere. Svar og forslag på hva som har kunnet være galt har vært utbredt og jeg har byttet disse delene.

Desverre har jeg fortsatt problemer, og håper at noen av dere kan hjelpe meg :roll:

Her er innlegget som min far postet på corvetteclub sitt forum.

Jeg forsøker å hjelpe sønn med kjøleproblem på BMW'n -kanskje noen her som har erfaring med BMW eller generelt med kjøling??

Har parallellt sendt poden til Bimmer forum....så får vi se hvor vi får best svar

Har byttet termostat

Har byttet vannpumpe

Har byttet radiator og ekspansonstank

Motor går rolig, temperatur stiger sakte opp til driftstemp og står der en periode frem til termostaten åpner. Det strømmer damp ut av

lufteskruene ved termostathuset og radiator, men samtidig begynner temperaturen på motor å stige opp mot rødmerking

Varmeapparatet stod på full varme, men blåste kaldt hele tiden.....

Av frykt for varmgang avbrøt vi luftingen og stoppet motor. Bilen det er snakk om er en 97 modell 520i (E39).

Skrevet

Den sirkulerer tydeligvis ikke.

Sjekk at varmeventilen din åpner. Google it.

Lekker det væske noe sted? Bytta du termostathus samtidig?

Skrevet

Høres ut som lufteprosedyrenen deres gir dere problemer. Om du kjører den driftsvarm med lufteskruene åpne, så vil det dampe ut av lufteskruene og den blir umulig å lufte. viewtopic.php?f=1&t=105814&hilit=lufting

Er det øsnkelig å starte motoren med lufteskruer åpne og ekspansjontank full, så kjør den maks 30 sekunder med noen gode gasspådrag i fri gir. Så går det bra.

Skrevet
Den sirkulerer tydeligvis ikke.

Sjekk at varmeventilen din åpner. Google it.

Lekker det væske noe sted? Bytta du termostathus samtidig?

Okei, takk.

Byttet termostathuset samtidig ja :)

Høres ut som lufteprosedyrenen deres gir dere problemer. Om du kjører den driftsvarm med lufteskruene åpne, så vil det dampe ut av lufteskruene og den blir umulig å lufte. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... it=lufting

Er det øsnkelig å starte motoren med lufteskruer åpne og ekspansjontank full, så kjør den maks 30 sekunder med noen gode gasspådrag i fri gir. Så går det bra.

tester ut lufteprosedyren du har linket til nå :)

Skrevet
Høres ut som lufteprosedyrenen deres gir dere problemer. Om du kjører den driftsvarm med lufteskruene åpne, så vil det dampe ut av lufteskruene og den blir umulig å lufte. http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... it=lufting

Tusen takk for hjelpen og guiden, dette som tydeligvis ikke var gjort riktig!

Du aner ikke hvor takknemmelig jeg er nå! Bilen har stått stille i en mnd nå, og det var jaggu deilig å få den ut igjen nå ! :)

200220122001jpeg.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...