lars_even Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Har en e30 325e 4dørs, men vurdere og kjøpe en e30 320 2dørs, vis jeg tar understellet fra 325E'n og setter over på 320, og finner meg en grei 325i motor. Lar dette seg gjøre? og er det vanskelig og få dette gokjent ombygd? har ikke så mye greier på bmw så alt av inspill hjelper og motas med stor takknemmelighet
Hawkon88 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Det er lett å få ombygd, du må ha typegodkjenningspapirene på e30 2dørs karosseriet som 325i variant. Obs! Er karosseriet levert i 88 eller senere må du ha katalysator. Du trenger kun å sette over bremser. Resten er likt. 325 har også diffbrems orginalt, men det tror ikke jeg biltilsynet henger seg opp i.
lars_even Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Skrevet Februar 21, 2012 Hvordan får jeg tak i typegodkjenningspapirene til dette da? er det noen andre papirer jeg må ha i tilegg til dette?
lars_even Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Skrevet Februar 22, 2012 opp med seg (: Alt hjelper her folkens.
Forbiss Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 Må vel bytte fjærbein også. 45 mm på 320 og 51 mm på 325. Diffbrems er ikkje originalt på 325 men det hadde ikkje betydd noko uansett.
lars_even Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Skrevet Februar 22, 2012 Takk for info'n, hvor får jeg tak i disse Typegokjennings papirene som hawkon88 snakket om?
Hawkon88 Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Sorry, jeg glemte at du må bytte ti 51mm fjørbein. Du må uansett ta kontakt med BT før du starter ombygging for å søke etc. Kanskje de kan bekrefte. Du må vel ha papirer på at karosseriet tåler effekten. Dvs dokumentasjon på at delenumrene for begge karosseriene er like, samt en liste over de delene du må montere over for at 320en teknisk sett skal bli en 325. Dette er noe diverse BMW forhandlere kan hjelpe deg med. Då må også ha papirer på hvilken bil motoren kommer fra, slik at det kan dokumenteres at motoren ikke er stjålet. Jeg er litt usikker på om du må kunne dokumentere km-stand på motoren du setter over. Jeg tror også at delenumre på delene du setter over skal være synlige. Jeg tror det skal være godt nok å dokumentere delenumrene med bilder?
lars_even Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Allså en del pappirarbeid også i dette her ja Men det lar seg vel gjøre for det om, takk for all hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå