bag Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Har noen andre vært borti at bakluka bare åpner seg ca 20cm??? Trykker jeg en gang til på nøkkelen lukker den seg mens bruker jeg knappen på selve luka går den nye 20cm helt til den etter mange trykk er helt åpen og fortsetter å ville åpne seg og må lukkes "manuelt" med kraft Lyset på lukke knappen under luka er også borte uten om jeg vet at dette har en sammenheng da...... Har snakket med BMW men de vil ha bilen inn på "feilsøking", da de som vanlig aldri har hørt om dette problemet før, noe jeg vet koster skjorta...... Noen som vet hva som gjør dette???
HMW Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Ofte kabelbrudd ved hengsel. Bilen har også en sensor som forteller bilen hvor mange grader luka er åpen. Hvis denne ikke henger med vil jeg tro du får dette problemet. Står ikke hvor du holder til, men jeg kan ihvertfall ta diagnosen for deg uten at det blir dyrt.
bag Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Skrevet Februar 22, 2012 Hei, Må nok få tatt en diagnose ja Håper det kun er en sensor eller et kabelbrudd og mye tyder på det. Ingen lys i lukke knappen og luka åpner jo seg så mekanismen fungerer. Jeg holder til i Ålesund......
bag Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Skrevet Februar 22, 2012 Da fant jeg kabelbrudd på innsiden av hengslene akkurat som du sa, takker for tipset
HMW Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 Du fikset det selv? Forholdsvis grei jobb det? Litt knot til tider men... føler seg mye bedre etterpå
DieselVegard Skrevet Mai 11, 2012 Skrevet Mai 11, 2012 Min bakluke har sluttet å gå opp i det hele tatt. Knappen i kupéen virker heller ikke. Dette tyder vel på ledningsbrudd? Noe som for øvrig ikke er kult i det hele tatt...23.000,-
DieselVegard Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Jeg tenkte å prøve å fikse dette selv i helgen, det er jo mange fine DIYs på nettet. men...Jeg får jo ikke opp bakluka. Er det noe jeg kan gjøre for å få den opp? Er det ingen manuell "override" på bilene med elektrisk luke?
gica Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Dette er en enkel jobb for de som kan litt elektronikk og lodding. Bavaria i Oslo skal ha 10 000 kr for å bytte ledningssettet på høyre side. Som oftest er bruddene her. Skaff dere noen nye ledninger, krympestrømper, loddebolt, loddetinn og mye tolmodighet så er dette en veldig grei jobb. Lykke til
DieselVegard Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Ja, tror det er mulig selv, men jeg personlig får ikke opp luka i det hele tatt. Da er det ikke så lett
HMW Skrevet Mai 18, 2012 Skrevet Mai 18, 2012 Mener å ha lest at det er nødåpner et sted? Har du sett i instruksjonsboka?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå