Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, noen som veit hvordan dem skal stå?

Bilder, gode råd, linker eller no :)

Hadde vært suuupert:)

Og ett spørmål til, da jeg tokk av toppen for og bytte pakning så var eksos ventilene fra syl 4-6 skalla i stempele. syns det var rart at ikke alle var tatt men! noen som veit hvorfor?

Har merka godt hvordan kammene satt, men tør ikke helt å sette dem inn sånn tilfelle den sto feil!

Takker for svar på forhond:)

Her er d som er gjort med bilen:

Motor:

Cp stempler

Kryssolter

Stempelringer

Mls topp pakning

Race reg.kjede

Race olje pumpe

Oljefilter hus

Rådelager

Rammelager

H-profil råder

Kammer

Arp studs veiv

Arp studs råder

Arp studs topp

Oljekjøler

Kjedestrammer

Større radiator,custum laget

Pakningsett motor, topp og bunn

2 stk walbro bensin pumper

750ccm rc racing dyser

Moristeck sprut

Turbo( super T70) ar70 kompressor og ar82 på eksos

Wastegate( HKS)

Dumpventil

Div.silikonslanger, klemmer og rør

Stoort luftfilter

Vakum stasjon

Plugger,Ngk iridium bkr7eix-11

Turbo manifold

Stoor intercooler med 3" inn og ut

3" eksos annlegg

Dette kostet ca 81000.-

Maskinering av motor:

Borring

Honing

Planing av topp og blokk

Topp arbeid

Dette kostet 7400.-

Drivverk og understell:

Gs senkesett med dempere

M3kasse

Tds mellomaksel

Ny hardykobling

GSP shortshift

Nye kaster stag foringer(skiftet 6mai-2011)

Clutch, 6pucker sinter med hardere trykkplate

Nytt og lettere svinghjul

Dette kostet 21900.-

Diverse andre ting som:

Interiør i svart skinn

Div målere

Baklykter, sota led

Frontlykter,sorte de angel eyes

Felger og dekk(forran 8x18" på 225.35.18", bak 10x18" på 255.35.18")

Dette kostet 23400.-

Mapping og bremsing etter motor bygg: 6500.-

Som du ser så er den på kostet noe enormt!

Alt av arbeid for å få bygget denne bilen kan man ikke sette noen sum på, men d har tatt enormt mange timer og brukt mye penger!

Sikkert noe jeg har glemt også.:)

Skrevet

Er styretappene i blokka der? Evt er de intakte ? Ta utgangspunkt i 1mm løft på begge kammer i ØD ved syl1 :) Fikk en fin kurve med de instillingene på min m50 turbo med dobble innsugskammer :)

Hva bremsa du ja ? Og med hva slags innstillinger på kam ?

Skrevet

Jeg har hatt 1.1mm løft på min motor og hadde et veldig bra register med dette.

Her kan du se mitt bremsepapir med disse instillingene. Dette var dog på et veldig grovt mapp på 1.4 bar. Ikke se over 5500rpm heller, for der sprakk innsuget når Christer Halvorsen ga gass :P

6fl5hjrhv6isbw5b2oxb.jpg

Skrevet

Har snakket med kimmit om dette, di har fått best resultat med å legge både innsug og eksos kam på 1.6 til 1.8.. Målt på sylinder 6.. Jeg holder på å skifte topp pakning nå og bygger ny eksos manifoild for å få på nye turboen.. Har dobble innsugskammer liggende som skal inn.. Så håper mange skriver inn her hvilke innstillinger folk får best resultat med:)

  • 2 months later...
Skrevet

Noen som veit noe mere? Snart er kammene på igjen! nå me ny slipte ventiler og orginal pakkning for mere comp!

Samt så måtte jeg sette inn pianotråd :) hehe

Skrevet

Nei ting tar tid i denna bedriften her! :(

Vert mye jobbing å kurs i det siste! 17 dager i las palmas, ei uke kurs, 14 dager i ølen, og nettopp handla en e28 3,5i bilcross bil! hehe

Men faen så folk er gjerrige på sin kunskap inpå her! er det noen som veit hvordan man skal sette på insugskamen på eksos siden med best mulig resultat!

Tips og triks trengs Virkelig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...