Psyfoon Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 På min 96mod 316i Compact (M43B16) har jeg litt problemer med ujevn tomgang. Dette skjer kun når den faller ned fra turtall. Da faller ofte turtelleren ned til 500 og jager opp og ned noen ganger før den stabiliserer seg på normalt nivå. Av og til kan den også legge seg på ca.1000 når jeg slipper den ned til tomgang. I tillegg så kan den av og til fuske til slik at den ikke vil dra skikkelig, nøler akkurat som den får for mye/lite bensin, men dette skjer ikke så ofte. Vet ikke om det har sammenheng med den urolige tomgangen. Har tatt diagnose og fikk lambdafeil, men den byttet jeg for ca.6mnd siden. Har også sjekket for falskluft uten å ha funnet noe. Tennplugger også nye. Den bruker normalt med drivstoff. Bilen gått 128.000km. Vet det kan være så mangt men greit å få noen tips fra noen som kanskje har hatt samme problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Stor sannsynlighet for at det er luftmassemåler som er gåen http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ow_sensor/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2012 Stor sannsynlighet for at det er luftmassemåler som er gåenhttp://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ow_sensor/ Takk for tipset! Luftmengdemåleren går kanskje på samme feilmelding (lambda)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Tja. Kan godt tenkes for de er en del av det samme systemet som måler blandingen luft/drivstoff før og etter forbrenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå