eskildb Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 Hei! Bilen hadde stått en times tid da jeg skulle starte den igjen, men ingenting skjedde. Starteren gikk ikke rundt, bortsett fra en par ganger da den dro et halvt sekund. Kan det være dårlig jording noe sted? Glødereleet er gåent, så det skal byttes neste uke, men har ingen problemer med å få start når motoren er kald.
eskildb Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Samme problem i dag. Bilen står igjen på butikken. Skal tilbake senere, regner med den starter da..Noen ideer? Starteren som er gåen?
rekorden Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Høres litt underlig ut at starteren kun vil gå rundt når motoren er kald. Hvis du kan få hjelp av noen og har et multimeter, ville jeg fått de til å sjekke spenningen fra batteriet på tilkoblingene i motorrommet; før en forsøker å starte og under starting. Spenningen skal ikke gå ned med mer enn max et par volt (ned til 11-12 volt vil jeg tro er ok). Hvis spenningen synker mye, må feilen ligge i eller ved batteriet. Jeg vil tippe på løse batteripoler eller gammelt/dårlig batteri.
eskildb Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Ikke fått målt batteriet enda. Hører et klikk når jeg vrir rundt nøkkelen, men ikke noe mer skjer. Hvor sitter starteren på disse? Forrige eier hadde brukt å kjøle ned starteren med kaldt vann da dette skjedde han..
rekorden Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Hmm... Da kom jeg til å tenke på starteren jeg hadde på Rekorden jeg hadde tidligere. Den oppførte seg også på samme måte som din. Kom vel frem til at det var innslaget på starteren på den som var dårlig. Skjedde kun når den var varm, og fungerte igjen når motor hadde avkjølt seg litt. Hvis du står foran og ser nedi motorrommet, befinner starteren seg i bakkant på høyre side. Du kan se den på det 4'de siste bildet på denne siden: viewtopic.php?f=1&t=179180&start=15
eskildb Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Skrevet Mars 7, 2012 Vært på verksted nå, og de er ganske sikre på at starteren må skiftes. Noen erfaringer med startere fra koed?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå