Spretter Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 http://bmwfans.info/parts/catalog/E61N/ ... ead_cover/ På noen biler finnes det et filter inni der, på andre finner man en plast "dings" med 2 hull. Men i delekatalogen til min bil er dette filterhuset tomt. Skal det ikke være noe inni der? Delenr: 11 12 7 794 597 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Løst: Nei, det skal ikke være noe inni der. På e39 har man et lite rundt filter der, men det har en tendens til å tette seg med katastofale følger. Så prøvde BMW seg på et annet type filter som ikke skulle tette seg, men det virket heller ikke tilfredstillende nok. Så da fjernet de alt av filter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceikko Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Hmm har en 525 som jeg tenkte jeg skulle skifte det filteret i forb m oljeskift. Men er det slik at det ikke er noen filter der p noen av disse modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Hvis du har en bil som originalt ikke har noe filter der trenger du strengt talt ikke bytte noe... Delen jeg tok av så like bra ut som delen jeg monterte. Sleng inn 7 siste i VIN så kan jeg sjekke bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Har å bestillt til min så det skal bli spennande om jeg har filter på min 07 xdat Edit: Har nå byttet og det så ikke ut inni på den gamle. GS sier at BMW har en inntervall på 70000km å bytte veivhusfilteret.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spretter Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2012 Er bilen din norsk eller import? Men var huset tomt eller satt det et filter der? Min er import og har så og si ikke noe sotavleiring fra EGR i innsuget, heller ikke veihusfilteret var grisete, kun et tynt, tynt belegg med olje. Forskjellen på nytt og gammelt veivhusfilter på min bil var minimal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///frank Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Er bilen din norsk eller import? Men var huset tomt eller satt det et filter der?Min er import og har så og si ikke noe sotavleiring fra EGR i innsuget, heller ikke veihusfilteret var grisete, kun et tynt, tynt belegg med olje. Forskjellen på nytt og gammelt veivhusfilter på min bil var minimal. Import min å.. Så ganske bra ut men litt skitt og oljefilm men byttet likavel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå