Ando Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Har en m52b28 i e30 men har et problem med at den begynner av og til å fjuske når den blir varm (går ikke til mer enn 3000o/m.) og hvis eg stopper den så vill den ikke starte før den er kald. Har byttet tempsensor og solenoid , men når eg tar diagnose og sletter feilkoder så forsvinner ikke solenoiden. noen så har ideer elr vert borti noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Lamdasonde er noe som reagerer på temperatur da. koble den fra og du skal være kvitt den store feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Lamdasonden gjør ikke så mye! Merkelig at de fleste tror at hva som enn er galt så kan en bare koble det bort... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Lamdasonden styrer bensinblandingen ut fra temperaturen i eksosen. Den styrer balandingen på lik linje med lmm. Hvis en kobler fra lamda vil motoren gå i nødmodus og er lamda gåen går motoren i nødmodus fra før så det blir ingen forskjell. Det tar også veldig liten tid så skal vel ikke være all verden å eliminere bort den feilen. Hadde senest for 1 time siden en bil her som hadde problemer med lamda. Dette fant jeg ut ved å koble den bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Lambdasonden er kun i funksjon på tomgang og under veldig lite motstand. Aldri vært borti en motortyring som går i nød PGA lamdasonde. Men om den allerede går i nød så er ikke lambdasonden i funksjon uansett. Så det du kan finne ut er OM den går i nød.. Poenget med nødprogrammet er at motoren skal gå hvis noe skjer, da oppererer den med f.eks. kun turtall og tps... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnyskretting Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Har vært borti akkurat det samme på en Opel Corsa jeg hadde. Da var det veivaksel føler som var gåen. Men er 2 helt forskjellige typer, men du kan jo sjekke det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scheffis Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Mulig feil : Sprekk i plastikkrør for veivhusventilasjon. Dette sørger for inntak av falskluft. Bærre ein tanke.. Mvh Kent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Lambdasonden er kun i funksjon på tomgang og under veldig lite motstand. Aldri vært borti en motortyring som går i nød PGA lamdasonde. Men om den allerede går i nød så er ikke lambdasonden i funksjon uansett. Så det du kan finne ut er OM den går i nød..Poenget med nødprogrammet er at motoren skal gå hvis noe skjer, da oppererer den med f.eks. kun turtall og tps... Det er noe forskjellige da, om det er Closed Loop eller Open Loop. De eldre motorstyringer har som regel Open Loop, og den måler bare oksygen-innhold til et visst turtall (som regel kun 2500- 3000 omdr.). De gir sjeldent noe informasjon til styreenheten.. Closed Loop måler i hele turtallsområdet og gir verdier som justerer blandingsforhold. Ofte referert til som bredbåndslambda. Dvs. at den skal justeres til å ligge på 14,5 - 14,8 på tomgang/lavere turtall. Så de fleste nyere biler har Closed Loop, fra rundt 2002 ->. I allefall Audi, VW, BMW etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 kamakselføler blir også ofte foreslått med disse symptomene men bør gi utslag på en diagnose hvis den er defekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Lamdasonden styrer bensinblandingen ut fra temperaturen i eksosen.Den styrer balandingen på lik linje med lmm. Hvis en kobler fra lamda vil motoren gå i nødmodus og er lamda gåen går motoren i nødmodus fra før så det blir ingen forskjell. Det tar også veldig liten tid så skal vel ikke være all verden å eliminere bort den feilen. Hadde senest for 1 time siden en bil her som hadde problemer med lamda. Dette fant jeg ut ved å koble den bort. Lambdasonden gir informasjon om blandingsforhold til styreenheten ved å måle mengden o2 i eksosen. Den opererer ikke før den har en temperatur på ca 300c. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Har en m52b28 i e30 men har et problem med at den begynner av og til å fjuske når den blir varm (går ikke til mer enn 3000o/m.) Han skriver jo varm motor og lavt turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå