Gå til innhold

Litt skryt av Bilsalongen, Skien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler for å skryte litt i dag.

I går ettermiddag/kveld kuttet bensinpumpa på X5'en... så jeg fikk Viking til å kjøre den opp på Bilsalongen (BWM forhandeleren i Skien).

Jeg ringte så verkstedet i morges og forklarte symptomene og de skulle prøve å se på den i løpet av dagen i dag. Og etter noen timer ringer de tilbake og bekrefter mine mistanker om bensinpumpa.

Så kommer det virkelig positive...

"Siden du har en bil som er over 5 år så får du rabattert timepris og en god rabatt på deler!"

Totalt for feilsøking, ny pumpe og montering (hele jobben med andre ord) så kommer det på totalt 4700,-

Når GS skulle ha nesten 4000,- for bare pumpa så synes jeg dette var meget positivt av et merkeversted og at de fortjener litt hyggelig omtale!

Skrevet
Så folk med nye biler må betale mer fordi de har betalt mer for bilen? Artig løsning...da får jeg vel gratis rep på min 2002 mod da? :P

Hehe.. jeg antar det har mer med Garanti og Forsikrings timepriser å gjøre.

Allers er det jo en god tanke å gjøre det mer levelig å reparere eldre biler :)

Skrevet
Kjørt E85 på X5'n eller? :P

Hvordan gikk det med bilen du konverterte om..? Holdt dette uten problemer? :-D

Hehe.. nei, jeg har ikke konvertert X5'n :)

Dog har jeg av og til blandet litt E85 i tanken, men kun et fåtall ganger og med gode mellomrom. Ikke tale om at dette er forårsaket av det :)

E39'en som jeg konverterte lever i beste velgående, jeg bruker den nå mens X5'en er på verksted.

Den har stått urørt nå i lang tid, men startet på første omdreiing :)

...den er til salgs hvis noen er interessert :)

Skrevet

Da var X5'n hentet og til avtalt pris. Faktisk 20,- under avtalt.

Jeg er superfornøyd :)

Tegn som jeg kunne reagert på er at de siste morgenene så harket bilen etter oppstart... i noen sekunder før den sveiv normalt. Så hvis du opplever lignende så vær litt obs.

Skrevet

Syntes ikke GS i Skien har så peil som de skal ha det til. De vet jo ingenting om dynavin enda de selger det. Og de har null innsikt i multimedialøsninger til min bil. hadde flatt batteri i vinter så jeg ladet det og kjørte opp der. de skulle ha betalt en verkstedtime for å sjekke batteriet mitt + nytt batteri kostet 2600 for 90ah, og da satt de det ikke i bilen for meg. Kjørte ned på batteri olsen og han målte det for meg og sa det bare trang mer lading, men var snart på tide å bytte det så han kunne gi meg et 100ah varta batteri ferdig montert i bilen for 1700. Ikke at jeg bryr meg om jeg må sette det inn selv. Men gir jo en liten pekepin på hvilken service de er villige til å yte.

Skrevet

Hmmm... jeg har aldri benyttet verkstedet til GS, men man ville jo i utgangspunktet trodd at de hadde peil på BMW.

Jeg har dog ringt noen ganger til Bilsalongen vedr behov tips om problemstillinger på e39'en og har alltid møtt løsningsinteresserte teknikere som har kommet med gode råd og tips... helt gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...