Gå til innhold

Hi Fi anlegg i F10/11

Anbefalte innlegg

Hei,

Nytt medlem med min første BMW :applause:

Har nylig handlet min første BMW, 525dAT M-Sport 2011.

Under prøveturen av nevnte bil, så prøvde jeg ikke anlegget i det hele tatt, skrudde dette helt ned for og kunne høre bilen, som jo er det viktigste.

Etter og ha fått bilen hjem, har hatt den i tre uker, så ble det en gedigen skuffelse av dette såkalte Hi Fi anlegget.

Jeg kommer fra 06 mod. A6 som hadde et bra lydnivå.

Jeg regnet med at lyden i BMW,en var minst likestilt, men dette var spinkelt.

Bilen har betegnelsen: 676 Hi Fi Høyttalere som det sto i salgsannonsen.

Hva betyr det egentlig ? er vel det minste anlegget som leveres, håper i det minste det.

Andre som har dette anlegget i sin 5 serie ?

Spørsmålet mitt er om det er noe jeg kan gjøre med dette ?

Kan det oppgraderes hos BMW forhandleren (sikkert svindyrt) eller kan jeg kontakte bilradiospesialisten feks.

Kan de oppgradere dette anlegget uten å klusse til alt av elektronikk ?

Hører gjerne om andre har prøvd noen slags form for oppgradering på lyd.

Må jo legge til at det er nytelse og ratte rundt i denne doningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Herlig bil du har fått deg her. Business er hakket dårligere, da dårligst av alternativene. 6 høyttalere, kontra 10 som du har. Dog har du fortsatt kun et anlegg hvor hver høyttaler får 20 watt, noe som aldri vil låte bra ved normale/høyere volum. Originalt kan man velge mellom de bedre alternativene Hifi Pro, og Hifi Premium. Derimot får du uansett et bedre resultat for mindre penger ved å kjøpe et ettermarkeds anlegg.

Oppgradering til f.eks Focal høyttalere og Gladen forsterkere er hva jeg ville anbefalt. Her får du MYE lyd for pengene, og da mener jeg av topp kvalitet, dog dette bare var et eksempel. Mange meninger om hva som er "best" osv. Min mening er at dette er en perfekt løsning for å få akkurat den lyden du ønsker, til en overkommelig pris. Det jeg ikke har kjennskap til her, er hvordan den originale headuniten i bilen din er i forhold til en fra f-eks HiFi Premium. Men, oppgradering til et skikkelig frontsett med en skikkelig forsterker er absolutt å anbefale. Da helst sammen med litt ordentlig lydisolasjon, for å få maksimalt ut av komponentene du kjøper. Skal ikke være noe problem å få noen på f.eks Bilradiospesialisten til å gjøre dette :)

Håper dette var til hjelp, selvom det bare var litt grunnleggende fakta/tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...