colaja Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Hei, har lyst til å kjøpe meg en E46 320D, dette vil bli min første bil så er ganske fersk når det gjelder bil. Lurer på hva som er viktig å se etter og om dette er en bra bil. Bilen koster 95 000. Og er veldig fin å se på (på bildene vertfall). Vil gjerne vite litt om hva som kan være feil og ting som er viktig å se etter, eller høre etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heatstroke Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 Dette forumet har en søkefunksjon som fungerer veldig bra! Du hadde nok funnet ut det du trenger der, men jeg kan skrive det jeg kommer på. Det meste selvopplevd etter at jeg overtalte mamma til å handle 02 320d touring. Jeg er ingen mekaniker, jeg har ikke stor kunnskap om fagbegreper eller lignende, men jeg gjør så godt jeg kan for å bli forstått. først og kanskje mest avgjørende du bør finne ut er om den har "subframe disaster", dette betyr at bakstillingens innfestning til chassis (tror jeg det er?) løsner (mest vanlig på modeller produsert FØR 2000/2001). Symptomer kommer i form av KRAFTIG dunk ved giring eller når du slipper gassen for så å gi på igjen med en gang, også mener jeg å ha lest at bilen kan oppleves som vinglete. Dette kan du finne mer om ved å søke på "e46 subframe disaster" på youtube. visstnok krevende å fikse. resten av det jeg kommer på er stort sett småting. rust i falser, se under kanten på panseret, dørene og baggasjelokket (rundt glasset på luka hvis touring) kranglete sentrallås på spesielt varme/kalde dager, symptom her var at bilen låste fint med ett klikk på nøkkelen, men noen ganger måtte man trykke langt og lenge før den låste opp igjen. Dette kom av ett gåent relè på grunnmodulen. denne delen koster egentlig 4,5k + programering, men hvis man kjenner noen som er dreven på fin lodding kan man kjøpe dette releet for ca 200kr inkl frakt fra usa. vibrasjoner i rattet ved bremsing, dette kom av gåene/slitne bakr