[P][M][H] Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Har en 525D 2005 e60 kjørt 35000km som sliter litt med å starte(video under). Den starter på samme hastighet uanset temperatur. Har nylig byttet alle glødeplugger og relè samt har det blitt satt inn ny svart batteri på 90amp fra Stenshagen Bil. Har vært innom mange verksteder for å få sjekket problemet. Noen sier det er STARTER mens andre sier det er fordi det ikke er satt inn en AGM batteri. Noen som har peiling om hva det kan være? Har lagt ut video av hvordan den starter. http://www.youtube.com/watch?v=2d_cfkwTmlo&feature=youtu.be
hao Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Det er som de sier starter eller batteri Helt sikkert at starteren ikke får nok strøm til å gjøre jobben sin. Dette kan være starter som er dårlig men det tviler jeg på. Det er sikkert ikke gjengrodde poler og kontakter på denne bilen så står da igjen med for lite strøm fra batteriet. Da er det 1. For lite strøm på batteriet. 2. Batteriet greier ikke å gi fra seg nok strøm på kort tid (feil batteri) Hvis du ikke allerede har gjort det så sett batteriet til lading over natta, så er den årsaken eliminert. Nye batteri trenger ikke være fulladet så ved mye start/stopp lys, gløding etc. så er det ikke sikkert du har fått nok strøm(ladet fullt) på batteriet dit
[P][M][H] Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Jo har full ladet bateriet da startet den bedre ja. Men satte inn helt ny batteri idag med reklamasjonsgaranti, men problemet er der fortsatt. Men når jeg full ladet batteriet/satte på ekstra batteri da startet den bedre. Tror du det er fortsatt batteri og ikke starter? Hva vil gjengrodde poler og kontakter si? Har ikke så mye peiling. Hvordan kan jeg få sjekket om de er i orden? Forresten glemte å skrive at den kun er kjørt 35000km.
kabeldeigen Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Mener jeg har hørt at man må omprogramere når man skifter batteri på e60
[P][M][H] Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Skrevet Februar 24, 2012 Mener jeg har hørt at man må omprogramere når man skifter batteri på e60 Det ble gjort etter batteriskifte.
hao Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 [M][H]":2zch0yng]Jo har full ladet bateriet da startet den bedre ja. Men satte inn helt ny batteri idag med reklamasjonsgaranti, men problemet er der fortsatt.Men når jeg full ladet batteriet/satte på ekstra batteri da startet den bedre. Tror du det er fortsatt batteri og ikke starter? Hva vil gjengrodde poler og kontakter si? Har ikke så mye peiling. Hvordan kan jeg få sjekket om de er i orden? Med nytt batteri igjen har du det samme problemet hvis batteriet ikke er fulladet. Sett det til lading over natta. Hvis batteripolene har irr eller belegg vil det føre til stor motstand i kablene og krypstrøm som gjør at det går mindre strøm. Se pkt. 3 og 4 http://www.klikk.no/motor/bil/article712112.ece Hvis alt dette er ordnet og du fortsatt har problem er det klart starter som er gåen
[P][M][H] Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Skrevet Februar 25, 2012 Alt av det er i orden. Men som sagt bilen starter helt bra første 2-3 ganger når batteriet blir fullladet eller om man kobler til en ekstra batteri. Noen andre som har peiling på hva det kan være?
Rovderacing Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Hadde akkurat samme problemer på min x5. Skifta samme delane, to batteri o.l. Tok ny starter for 3 uker siden.. Nå e det ingen problem
[P][M][H] Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Skrevet Mars 2, 2012 Da har jeg fått fikset bilen Det var starter som var hele problemet. Takk for gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå