Gå til innhold

e36 325 diff på IS understell

Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

Hva må til for å få diffen til å passe IS understellet på min ombygget 318is? Jeg skulle hatt meg en diff med brems som har litt lavere utveksling og ønsker en org 325 diff eller større med brems.

Noen som vet hva som eksakt må byttes? Regner nesten med at den 325 diffen ikke går rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nu veit ikje æ kass motor du har putta i men man har 2 førskjellie is'a, de som bei produsert før september å de etter september 92". de is'an som kom ut før sep hadde 325 bremse, men de som kom ut etter hadde 325 drivverk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 94mod motor og girkasse som står i. Singelvanos m50tub25. Bilen er en 92mod, men nøyaktig når i 92 er jeg noe usikker på? Dette kan jeg sjekke ut. Men siden det er 325 kasse i bilen så går vel ikke IS akslingen rett på den utn videre hvis det ikke er blitt byttet mellomaksling, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke så kjent på området at jeg skal si hva som er rett og galt, men byttet selv motor på min is til m50b20, samme gir kasse då vel og merke på begge motorene (getrag220) men trengte ikke å bytte om på mellomaksling men må vel bytte diff hvis jeg skal ha full ytsele av motor. jeg er ganske sikker på at det meste skal være universalt på e36 med mindre du henter motor fra en annen type bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...